Следващото поколение EV на Volkswagen ще са на платформа и софтуер от Rivian

След като вчера стана ясно, че в Китай VW ще прави електромобили на китайска платформа, сега разбираме, че новото поколение е-коли на марката за света ще ползват платформа, създадена с американския стартъп

Пламен Георгиев,
платформа поточна линия Rivian

Rivian

Volkswagen налива $5,8 млрд. (с $800 млн. повече от първоначално планираното) в американския производител на електрически автомобили Rivian, за да създадат съвместното дружество „Rivian and VW Group Technology, LLC“. Целта на това упражнение е да бъде създадена водеща в класа софтуерна технология и следващо поколение електрическа/електронна (E/E) архитектура. Първите автомобили, родени от това партньорството, ще бъдат пуснати на пазара през 2027 г.

Като част от сделката Volkswagen първоначално искаше да инвестира до пет милиарда долара в стартъпа в САЩ. Очевидно инвестицията е по-висока от обявената през юни – сега 5,8 милиарда – защото повече автомобили ще бъдат оборудвани с новия софтуер от първоначално планираното.

Volkswagen Group и Rivian искат да разработят съвместно следващото поколение (E/E) архитектура и софтуерен пакет за т. нар софтуерно дефинирани автомобили (SDV).

Първите модели може да са от северноамериканската марка Scout на VW, както и електрически SUV от Porsche.

Двете компании твърдят, че съвместното дружество „развива тази модулна и гъвкава най-съвременна електрическа архитектура“. Освен това новата компания „ще мащабира технологията в широк диапазон от ценови точки и международни пазари, проправяйки пътя за нови поколения превозни средства в големи обеми, които са напълно способни на усъвършенствани функции за автоматизирано шофиране и могат да интегрират актуализации по въздуха (OTA) и надстройки.“

Джойнтвенчърът ще бъде базиран в Пало Алто в Силициевата долина. Според прессъобщението, „три други локации са в процес на разработка в Северна Америка и Европа“.

Какво става с Cariad, подразделението, което VW създаде, за да „пише“ софтуера. И което стовари безброй проблеми и дефекти на главата на шефовете на Volkswagen. След подписването на договора с Rivian през юни, VW отмени софтуерната платформа E3 2.0. Нещо повече, според германските медии, позовавайки се на вътрешни лица, софтуерният архитект Санджай Лал, който се присъедини към Cariad едва преди година, може вече да стяга куфарите си отново. Това може да е пряк резултат от гореспоменатото партньорство между VW и Rivian, при което около 100 служители на Cariad ще се присъединят към новото съвместно предприятие. Освен това бюджетът на софтуерната компания е намален с повече от половината от средата на 2023 г. А Volkswagen търси другаде софтуерни експерти, като подписа сделка с китайския производител Xpeng да ползва нейната платформа за електромобилите за китайския пазар.

Източник на статията: electrive.com

Rivian R1S съвместно дружество джойнтвенчър Volkswagen Golf GTI Clubsport