Америка промени дефиницията си за SUV. А защо?

Целта е повече електрически модели на Tesla, GM и Ford да отговарят на изискванията за федерален данъчен кредит за е-коли

Валентин Маринов,
Cadillac Lyriq

, Cadillac

Cadillac Lyriq

А мериканското министерство на финансите заяви, че променя дефиницията си за SUV, за да отговарят повече модели на Tesla, General Motors и други местни производители на условията за получаване на федерален данъчен кредит в размер до 7500 долара за е-коли, съобщи СNBC, цитирана от БТА.

Решението на ведомството последва публични критики от страна на Илон Мъск към предишните стандарти, които трябва да покриват автомобилите, за да се впишат в този клас.

Същевременно компании като GM и Ford лобират за промяна преди въвеждането на окончателните правила, които ще бъдат обявени следващия месец.

А тя се изразява в повишаване ограничението на цените на дребно на моделите, които могат да се възползват от федералния данъчен кредит - от 55 000 долара (досега) на $80 000. На първо четене обхваща модели като Tesla Model Y, Cadillac Lyriq, Ford Mustang Mach-E и Volkswagen ID.4.

Преди това някои или всички конфигурации на тези модели не отговаряха на условията, защото не тежаха достатъчно, за да бъдат считани за SUV, според стандартите на Министерството на финансите.

General Motors приветства промяната, като заяви, че "съгласуването на класификацията ще осигури необходимата яснота на потребителите и търговците, както и на регулаторите и производителите".

Федералните данъчни кредити са част от американския Закон за намаляване на инфлацията, който беше одобрен през август. Съгласно законопроекта SUV могат да бъдат на цена до 80 000 долара, за да отговарят на изискванията за данъчни кредити за електромобили. Докато седаните, комбитата и друг тип каросерии трябва да бъдат на максимална цена от $55 000.

SUV САЩ субсидии за електромобили електромобили Закон за инфлацията Tesla General Motors Ford