Алилуя, Hyundai запазва физическите бутони и контролери

Причината за това е сигурността, но напредъкът на технологиите за автономно управление в един момент ще вземат своя дан

Пламен Георгиев,
Hyundai Kona

, Hyundai

Hyundai Kona

С пираш един луксозен и високотехнологичен седан пред IT фирма и те полазват (личен опит) служителите на компанията, като никой от тях не се интересува от марката, от цената, от плюша, мощността, капацитета на батерията. Всички погледи и пръсти са насочени върху супер технологичния кокпит. Младото поколение просто иска дисплеи, иска свързаност, иска да изглежда модерно. Дали е интуитивно, безопасно, лесно – това е на втори план.

Както добре е известно, надпреварата между автомобилните производители върви и по линията на все повече дигитализираност на интериора, на все повече като брой и размер дисплеи. На втори план върви и надпреварата за по-интуитивен и бърз софтуер. От тенденциите не изостава и Hyundai, който възприе конфигурацията с два дисплея под една стъклена повърхност.

Но южнокорейската марката върви по свой път, който доста се различава от този на останалите. Тя просто не се отказа от конвенционалните бутони и контролери. Докато в моделите на Volkswagen такива почти липсват, Hyundai дава достъп до различните функции именно чрез бутони.

 Hyundai Kona

Hyundai

Hyundai Kona

Новата Kona е с два 12,3-инчони дисплея, но и с доста бутони от старата школа, контролът с които по време на движение е много по-лесен и интуитивен. През австралийското издания Cars Guide  шефът на дизайна на марката Санг Юп Лии разказва защо Hyundai е предпочел това решение. Отговорът е много лесен: безопасност.

Много е трудно да боравиш със сензорния екран, когато шофираш, но физическият бутон е много по-лесен да усетиш и използваш."

Той казва, че Hyundai ще запази тези традиционни бутони възможно най-дълго, но и признава, че е въпрос на време преди повечето функции да бъдат вградени в екраните. Той прави препратки към автомобилите с Ниво 4 на автономност, в които няма да има дори волан. В този случай контролът през сензорните повърхности няма да представлява риск за безопасността, тъй като автомобилът ще се грижи сам да управлението.

Дотогава има все още време, а Hyundai ще продължи да се придържа към своята философия. Затова дори в един екстравагантен модел като Ioniq 6 има бутони за бърз достъп за климатика и другите най-често използвани функции.

интериор екрани дисплеи Hyundai