Ferrari се завръща на най-високото ниво в състезанията за издръжливост за първи път от 50 години с автомобила 499P. Той ще участва в Световния шампионат, върхът на който е “24-те часа на Льо Ман”.
Място, на което италианската марка е ковала успехи и слава, но и разочарования.
Болидът ще направи своя дебют в Себринг през март 2023 г. Има елегантен дизайн, модерен (разбира се) и внушаващ целта на компанията да печели. Той е предупреждение за конкуренцията, размахан пръст. Не е въпросът просто да участва, а да печели.
Отпред личат тънки LED фарове и ясно изразен карбонов сплитер. Има големи отвори в каросерията над предните гуми. Кокпитът е семпъл, контрастиращ от този на болида на Ferrari във Формула 1.
Отзад хищно личи аеродинамична перка като на акула и голямо крило.
В Маранело са разработили собствено шаси за 499P, като се има предвид, че колата ще се състезава в клас LMH, а не в LMDh, където се използва експертизата на Multimatic, Dallara, Oreca или Ligier.
За задвижването на 499P се грижи 3-литров V6 с два турбокомпресора, взел за база мотора на състезателния 296 GT3, но напълно преработен. За да бъде по-лек и да отговаря на спецификата на автомобила. Налице е и 900-волтова батерия от Формула 1, задвижваща електрически мотор, който допринася с 272 к.с.
Общата максимална мощност е 680 к.с. Трансмисията е 7-степенна секвенциална.
Двигателят с вътрешно горене отговаря за задните колела, докато електрическият мотор - за предните. Автомобилът разполага и със система за възстановяване на енергията, която презарежда батерията при забавяне и спиране.
Автомобилът е минал 12 000 км тестове и ще бъде хомологиран преди края на годината.