И ма голяма разлика между конските сили и въртящия момент, това е ясно на всички автомобилни фенове. Като цяло по-големите двигатели произвеждат по-висок въртящ момент, но в Европа 4,0-литровите агрегати са едни от най-популярните избори за големите и мощни автомобили. Затова и тези 4,0-литрови двигатели се монтират в много различни модели, но този, който се радва на най-високия въртящ момент, е един и носи обозначението AMG върху блока си.
Aston Martin направи име с леки коли, често с шестцилиндрови двигатели. Тези агрегати обаче изчезнаха отдавна от гамата на марката, която през 2013 г. се обърна към AMG за помощ. А SUV манията не подмина и Aston, който през 2019 г. представи DBX. Моделът бе оборудван с 4,0-литровия V8 двигател с две турбини, който бе намерил място преди това под предните капаци на DB11 и Vantage. Предлаганият въртящ момент бе 702 Нм. Но това бе само началото.

Aston Martin
Aston Martin DBX707
DBX707 беше пуснат на пазара през 2022 г., разчитащ на същия двигател M177, но сериозно променен. Мощността му вече бе 707 к.с., какъвто е индексът след името, а въртящият момент достигна 903 Нм. Тук ще вметнем, че последният V12 двигател на компанията генерираше twin-turbo 4.0-литров V8, който беше променен от Aston Martin, за да развие 697 конски сили (или 707 PS), за да отговаря на новото име, заедно със зашеметяващите 664 lb ft. последният чист V12 на компанията имаше 722 Нм.
Инженерите в Гейдън, водени от Ралф Иленбергер, се концентрират върху турбокомпресорите със сачмени лагери и специално калибриране на двигателя – включително преработен мапинг. Прескачайки границата от 900 Нм налага 9-степенната трансмисия да бъде заменена също с 9-степенна, но с „мокър съединител“. DBX707 получи и нова версия на електронния заден диференциал с ограничено приплъзване e-diff, който беше подсилен, за да поеме въпросните 903 Нм въртящ момент.
DBX707 автоматично разпределя въртящия момент към предната и задната част, с възможност да изпрати до 100% от въртящия момент към задната ос при нужда. По същество колата остава предимно със задно задвижване и е в състояние да достави 47% от въртящия момент към предната ос, когато условията го изискват.
Вероятно основен конкурент, макар и съвсем различна кола от DBX707, е мощният Mercedes-AMG G63. Този емблематичен модел също е оборудван с легендарния M177: 4,0-литровият V8 с две турбини на Афалтербах, но с една разлика. В G63 той не генерира същия въртящ момент, като се задоволява с „едва“ ето 853 Нм.
М177 се монтира и под дългата муцуна на булевардния круизър с отваряем покрив Mercedes SL63, в който нютон метрите са 766.