Ледено синьо за горещи емоции с Volvo S60 Polestar (тест драйв)

,
Volvo S60 Polestar

Христо Петров

„Адаш, имам S60 Polestar, искаш ли да го тестваш?“ Искам ли да го тествам? И още как! Защото първата ми асоциация е именно с S60 Polestar, но с допълнението Concept накрая, който шведите показаха през 2012 г. с неговите 508 к.с. и ускорение до 100 км/ч за под 4 секунди. Укротявам топката до по-реалния 6-цириндров бензинов мотор и 367 к.с., но в крайна сметка трябва да се задоволя само с 225 дизелови „коня“. Но и на тях съм доволен, защото това е първият ми контакт с Polestar, тунинг подразделението на Volvo, което шведите купиха преди една година. Polestar започва с пакети за S/V60 и XC60, но целта пред тунинг подразделението е да се превърне в самостоятелен бранд, разделен от компанията-майка, който един ден да може да застане срещу М и AMG.

Да, това звучи силно на фона на дизелов двигател с 225 к.с., но Polestar прави своята магия върху цялото двигателно семейство в гамите на споменатите три модела. Това ще рече, че S60 Polestar може да се поръча и с 3,0-литров, 6-цилиндров мотор, мощността на който е увеличена до 367 к.с. Но всеки може да изкара мощност. Важното е, че цялата история на Polestar е свързана със състезателната писта.

ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СНИМКОВА ГАЛЕРИЯ НА VOLVO S60 POLESTAR

Компанията се ражда през 1996 г. под името Flash Engineering, а основателят й е пилотът Ян „Флаш“ Нилсон. През 2005 г. Кристиан Дол купува отбора и го преименува на Polestar Racing. Дол продава дивизията за серийни автомобили на Volvo, а състезателният отбор се преименува на Cyan Racing.

През всичките тези години на пистата Flash и Cyan участват само с модели на Volvo. Това продължава и в момента, като участващият S60 в Световния шампионат за туристически автомобили е единственият автомобил, използващ двигател, базиран на сериен такъв.

Христо Петров

Влюбих се в S60 Polestar. Дали е перфектен? Естествено, че не, има си своите трески за дялане, както всеки един автомобил. Но идеята зад S60 и V60 Polestar е толкова добра, че забележките може да се подминат с лека ръка. Единствената, за която няма как да си затворя очите, касае цената. На мен 30 000 лв. ми изглеждат много, да не използвам друго определение. Да, пакетите са четири, но по двигателя не е правено много. Иначе визуално всичко е ток и жици.

Христо Петров

В този си външен вид е абсолютно сигурно, че автомобилът ще се хареса на хора, чието ЕГН ще започва поне с цифрата 7. Преди години зад волана на Volvo седяха хора, чието EГН започваше с по-малка цифра, но сега моделът предлага наистина привлекателна визия и много добро пътно поведение.

Тестваме новата Opel Zafira

Урок по история с Nissan Qashqai и Juke

Honda Civic Type R изкарва тъмните ви страсти наяве

BMW X5 xDrive e40 загърбва предрасъдъците

Защо постоянно споменавам големия бензинов мотор? Защото хората са специалисти в моторния спорт и много добре знаят какво да направят, за да изкарат голяма усмивка на лицето ти. С този дизел тя е по-малка, но пък инженерите са направили нужното, за да може S60 Polestar да катери по един забавен начин билото на Стара планина през Петрохан.

Христо Петров

Под яркото слънце синият цвят на автомобила ме привлича изключително много. Всичко започва с компактните размери на S60 и преследваната от дизайнерите цел да придадат на седана формата на купе силует, като С-колоните са силно издължени назад.

Отпред се откроява характерният LED светлинен „подпис“, решетката е голяма, което важи и за емблемата. Задните стопове са много характерни, което важи и за габаритите.

Христо Петров

Към всичко това са добавени характерните за една такава доработка елементи, но тук те са много сдържани, а не крещящи като при част от конкурентите. Говоря за дифузьор, оптимизиращ въздушния поток под автомобила, изпускателна система от неръждаема стомана, спойлер на багажника за оптимизиране на въздушния поток, боядисани в черно капаци на страничните огледала и лайсни на вратите с емблемата на Polestar.

Христо Петров

Интериорът е мястото, в което почти липсват намеси. Верни на ергономията, моделът разчита на много добри седалки. Централната конзола е разпознаваема от пръв поглед. Целия интериор е подчинен на ергономията и изчистените форми, като дори изцяло дигиталното приборно табло е изключително лесно за разчитане. Централният кръгъл прибор е оборотомер, в него виждаме цифров скоростомер, а по средата на прибора е информационният дисплей. Тук с емблемата на Polestar са само спортните педали и скоростния лост, което обаче ми се струва недостатъчно.

Христо Петров

Невидимите от пръв поглед неща са много по-интересни, когато влезеш в завоите. 30-те нютон метра в повече (вече 470) са важният параметър при излизането на S60 от кривата на завоя. И именно тук проличават най-сериозните промени, направени от Polestar. Те се дължат на разработените от Polestar спортни пружини (в син цвят), новите амортисьори и уякчената напречна щанга за подобряване стабилността на шасито. Алуминиевите джанти стоят страхотно на профила на S60 Polestar, но на пътя по-важни са 19-цоловите Bridgestone Potenza.

Поиграх си с планките върху волана, но звукът от новия ауспух не ме плени. Затова път 8-степенната трансмисия работи повече от чудесно тук. На изкачване му раздадох малко повече газ и виждам на таблото разход, гонещ 10 л/100 км, което си е доста. При нормално шофиране този параметър слиза под 8 л/100 км, но се чудя дали не трябва да е още по-надолу.

Христо Петров

Естествено, когато става въпрос за Volvo, темата безопасност винаги трябва да бъде изтъкната. S60 е оборудван стандартно с революционната система за сигурност City Safety. Тя работи при скорост до 50 км/ч и предпазва шофьора и спътниците му от нискоскоростни сблъсъци.

Сред другите системи, които мога да изтъкна, са Pedestrian detection, Road sign information, BLIS, Cross Traffic alert и много още други.

Volvo S60 Polestar успя да ме изненада. Приятно. Изглежда много добре и стои отлично на пътя. Но цената му е сериозна: 126 373 лв. с ДДС за Polstar пакет и оборудване Inscription за D5. Срещу 500 лв. в повече можеш да вземеш споменатия от мен няколкократно Т6 Polestar с 367 к.с., а за по-разумните, караният от мен D5 с 225 к.с., но в XC90 (Inscription) струва 130 280 лв.

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Volvo S60 Polestar Polestar Volvo Волво