Volkswagen реши да започне да предлага опаковани като iPad автомобили, нещо, което Жан-Филип Императо, шеф на Alfa Romeo, каза, че никога няма да направи. Затова и на него не му се налага да променя нещо, което клиентите не харесват.
Става въпрос за сензорните контролери на волана, които се налагат с новото електрическо ID семейство на Volkswagen. Всички контролни функции по волана, вратите и централната конзола се управляват чрез сензорни повърхности. Това обаче далеч не се харесва на клиентите, както стана ясно от шефа на компанията Томас Шафер. Той обяви, че Volkswagen ще върне физическите бутони върху волана на своите автомобили.
Сега се използват миниатюрни сензорни панели, които не се радват на широко одобрение от клиентите. Още през следващата година този стремеж за оригиналност ще бъде коригиран, защото е неудобен.
За пръв път волан със сензорни контролери дебютира в седмото поколение Golf през 2019 г.
Собствениците смятат, че удобството и ергономията са много по-важни по време на път от иновативните технологии. Водачите смятат, че физическите бутони са много по-лесни за употреба по време на движение, без да изискват сваляне на очите от пътя. Следващата година ще видим фейслифт на Golf и той ще се върне към класическия волан.
В края на август шведски специалисти проведоха изследване, при което установиха, че болшинството автомобилисти предпочитат физически бутони пред сензорни екрани. Те смятат, че сензорният екран отнема повече време и внимание спрямо класическите контролери.