О коло средата на април StoreDot обяви, че е получила инвестиция в размер на 30 млрд. крони (малко над $1 млрд.) от Volvo Car Tech Fund. Към онзи момент това означаваше, че двете компании ще правят съвместно дружество за R&D и евентуално ще строят завод за батерии. Но ситуацията се разви доста бързо: сега става ясно, че Polestar вероятно ще използва XFC батериите на израелския стартъп в съвсем близко бъдеще.
StoreDot нарича своите батерии за ултра бързо зареждане „100in5”, с което иска да каже, че за 5 минути те могат да се заредят с достатъчно енергия за изминаване на 100 мили (160 км). Според Майер Халберстам, главен финансов директор, до 2032 г. компанията ще предложи батерии „100in2”, т.е. зареждане за 100 мили за 2 минути.
И ако това към този момент звучи само като обещание, то Томас Ингелат, изпълнителен директор на Polestar, дава ясно да се разбере, че компанията вероятно ще използва батериите:
„Ако сегашните ни пилотни проекти със StoreDot са успешни, може да видим тези решения въведени в моделите на до 2026.”
И докато Polestar вече се готви да използва технологиите, технологичният стартъп има още няколко сериозни играчи, които също биха могли да опрат до нейните разработки. Подразбира се, че Volvo е единият, но по-интересно е името на Mercedes-Benz, както и това на виетнамската VinFast. Израелците казват, че са доставили на компаниите батерии за тестове в реални условия, но не казва на кои компании ги е дала.
Освен с автомобилни компании, StoreDot работи с BP, EVE Energy, Ola Electric, Samsung и TDK. Това значи, че в бъдеще три компании за производство на батерии биха могли да започнат да ги произвеждат масово.