Tesla Cybertruck е оборудван с напълно нова 48-волтова система за ниско напрежение, заменяща остаряла, но все още популярна 12-волтова система, с която работят повечето акумулатори в модерните автомобили.
Основната предимство на по-високото напрежение за спомагателните системи е, че същата мощност може да се доставя при по-ниско напрежение, което намалява загубите и позволява ползването на по-тънки кабели за икономия на тегло и разходи (по-малко мед, по-ниска цена). Има 24-волтови системи в някои големи модели, но 48-волтова е рядкост.
Сега става ясно, че Tesla не само е направила този преход, а иска и конкурентите й да го направят. Затова компанията е разпространила данните за своята система до шефовете на индустрията.
Пръв това каза Джейсън Камиса във видео ревюто на пикапа, твърдейки, че всеки изпълнителен директор в индустрията е получил документ, озаглавен “How To Build A 48v Vehicle.”
Сега идва потвърждение и от Джим Фарли, изпълнителен директор на Ford. Той потвърждава, че е получил спецификациите на 48-волтовата система.
They weren't joking. We received the document today, dated Dec. 5th. Thanks, @ElonMusk. Great for the industry! https://t.co/DkLaHA84CY
— Jim Farley (@jimfarley98) December 7, 2023
Отговорът на Фарли завършва със „Страхотно за индустрията”, което подсказва, че и Ford върви в тази посока. Мъск ретуитва: „Моля”.
В следващ туит в „X” Джим Фарли пише: „Страхотно беше да прочета документа и да осъзная, че нашият екип е на подобен път. Нека работим заедно, за да помогнем за преминаване към 48V бъдеще.”
Това дава ясен знак, че следващото поколение автомобили Ford ще разчитат на 48-волтова система.
Но преходът от 12 към 48 волта не е толкова лесен ход, колкото някои смятат. Причината за това е, че се изисква изцяло ново окабеляване на автомобила и гарантиране, че всички електрически компоненти (мотори, светини, сензори и чипове) могат да работят под по-висок волтаж.
Проблемите са, че това изисква инвестиции, няма много доставчици на части и поне в началото няма икономии от мащаба. Такава промяна означава също, че всички сервизи трябва да са готови за новата система.
Преминаването към новата 48-волтова система със сигурност ще накара конкуренцията да се замисли, най-малкото защото Tesla отново излиза напред в дадена област.
Нека обаче да не забравяме, че другите модели на Tesla продължават до ползват 12-волтова система, но вече са преминали от киселинен акумулатор към 12-волтов литиево-йонен, което бе съобщено още през февруари 2021 г.
Но 48-волтовата система за помощния акумулатор е от особено значение, тъй като новите автомобили се оборудват с все повече електрически компоненти, а това значи, че се нуждаят от повече мощност за захранването им. Камиса казва, че само steer-by-wire кормилното управление на Cybertruck изисква три пъти повече ток от едно средностатистическо американско домакинство през 70-те години.