Технологичните предпочитания на клиентите: Volvo лидер, MINI на опашката

Пламен Георгиев,
Volvo V60

, Димитър Даков

Volvo V60

Н овите автомобили изкушават клиентите си с безброй технологични решения, някои от които се радват на голям интерес, докато други са далеч от истината. Проучването J.D. Power 2020 U.S. Tech Experience Index (TXI) установява, че „новите технологии продължават да са водещ фактор при вземането на решение за покупка”, смята Кристин Колодж от J.D. Power. Важното е да се предлагат такива технологии, които „клиентите намират за интуитивни и надеждни”.

Проучването (негово пето издание) е видоизменено за тази година, като се фокусира върху най-модерните технологии, когато за пръв път са въведени на пазара.

Tesla прави най-некачествените коли в САЩ

TXI Innovation Index измерва колко ефективно автомобилните марки въвеждат тези технологии на пазара, като скалата за измерване е от 1000 точки. Индексът комбинира нивото на възприемане на нови технологии от всяка марка с качеството на изпълнение. Последното се измерва чрез клиентското одобрение (или не) на технологията, както и проблемите, които клиентът изпитва, когато борави с нея.

Най-одобрявани от клиентите са технологиите, които добавят „допълнителен чифт очи”. Става въпрос за камерите и различните обзори, които помагат на водачите на шофират и да следят заобикалящата автомобила среда.

Корейците правят най-качествените автомобили

На противоположния полюс сред клиентите на луксозни автомобили са технологиите за жестови контрол. Става въпрос за такива технологии, които позволяват контрол на отделни функции на автомобила чрез жестове. Например увеличаване или намаляване на звука на аудиото чрез жестове. Точно тези технологии се ползват с най-малко доверие от клиентите. Клиентите с подобни функции в автомобила изпитват и най-много проблеми с тях (36 проблема на 100 автомобила).

Много от клиентите не вярват на технологиите, свързано с автономното шофиране. Те намират тези технологии за дразнещи или разсейващи.

И така, на първо място в класацията се нарежда Volvo с 617 точки, която предлага високо ниво на иновативни технологии в цялата си моделна гама. Второто място е за BMW (583), следван от Сadillac (577), Mercedes-Benz (567) и Genesis (559).

Топ 10 на най-надеждните употребявани кросоувъри

Hyundai e най-високо класираната масова марка с резултат 556 точки (6-о място от 31 марки). След нея се нареждат Subaru (541), Kia (538), Nissan (534) и Ram (520).

Хората не вярват на автономните и електрическите автомобили

Любопитно е, че последните две места (от 31 марки) заемат Porsche и MINI. На Tesla са присъдени 593 точки, които й отреждат второ място в общото подреждане, но марката не фигурира официално в класацията, тъй като тя не позволява на J.D. Power да прави проучване сред клиентите й в 15 щата (точките са получени от клиенти в останалите 35 щата).

В индекса са изследвани 34 технологии, разделени в четири категории: удобство, автоматизация, енергия и устойчивост, инфотейнмънт и свързаност.

Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег

Турският електромобил TOGG атакува европейския пазар през 2022 г.

Колко излиза поддръжката на Tesla Model S на 400 000 км

Източник на статията: Vesti.bg

технологии Tech Experience Index J D Power индекс проувчане