Шофьорите се объркват от системите за безопасност и асистиране на управлението

До това заключение стига Consumer Reports, но по-важното е, че има насоки към производителите как да направят тези системи по-разбираеми за обикновения човек

Пламен Георгиев,
автономно шофиране управление

Mercedes-Benz

П овечето от нас обичат някои по-стари или класически автомобили. Причините за това са много: носталгия, механика, дизайн, надеждност. Но ако има област, в която те не могат да се мерят по никакъв начин с модерните автомобили, това е безопасността. При всички електронни системи за безопасност и системи за подпомагане на шофирането – в допълнение към пасивната безопасност, в това число здрава каросерия, абсорбиращи силите на удара зони, по-добри спирачки и т.н. – модерните автомобили са много, много по-безопасни спрямо тези, които често се използват като еталон за механика за пример от преди 20-30-40 години дори. Но тези системи трябва да бъдат добре разучени и правилно използвани от водачите, за да постигат оптималния си ефект, тъй като има много шофьори, които не знаят това, разказва Motor1.com

Consumer Reports е загрижен за нивото на объркване на новите системи за безопасност, които те предизвикват у мнозина водачи. Ново проучване показва, че водачите често не познават как и кога модерните системи за безопасност работят. В много случаи това объркване води до това, че те изключват тези системи и така реално губят част от функциите за безопасност в своите автомобили.

Агенцията публикува и подробни насоки с предложения за начините, по които тези системи е по-лесно да бъдат ползвани от водачите.

“Воланите станаха претрупани с непознати символи за контрол на ADAS функциите, които шофьорите трябва по някакъв начин да разпознаят и разберат, докато са на път,” Джейк Фишер, старши директор на Consumer Reports за автомобилни тестове. “Но ако изключат системата, това ги прави напълно излишни, а оттам никой на пътя не може да се възползва от техните ползи.”

Какво е решението на CR? Новите насоки агенцията споделя с производителите, законодателите и организациите за автомобилна безопасност. Тяхната цел е да хвърлят повече светлина върху начините, как тези системи може да станат по-лесни за употреба от водачите. Повишени нива на “разбиране, приемане и удовлетворение” ще позволи по-голям процент от хората да ги използват и да се възползват от предимствата, които предлагат.

Докладът на Consumer Reports и изработените насоки се базират на обратната връзка от над 35 000 собственици и събраните данни от проучването 2021 ADAS. Тази информация е използвана за разучаване на нивата на разбиране и удовлетвореност, както и колко често водачите реално използват тези системи.

Източник на статията: consumerreports.org

системи за безопасност проучване за надеждност асистиращи системи безопасност Consumer Reports