С поред две нови проучвания, проведени от правителствени и застрахователни организации, автоматичното аварийно спиране и предупрежденията за челен сблъсък в колата могат да намалят наполовина броя на катастрофите с удари отзад, пише Autoblog.
Ново проучване на The Partnership for Analytics Research in Traffic Safety установи, че този тип ПТП са намалели с 49 процента, когато приближаващото превозно средство е оборудвано със система за автоматично аварийно спиране и предупреждения за сблъсък. Сблъсъците с нарявания намаляват с 53 процента.
Проучването изследва нивата на оборудване на коли в 12 милиона катастрофи в 13 щата в Америка. Данните са събрани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата и са фокусирани върху технологиите. Проучването установи, че аварийното спиране работи при всякакви условия, включително лошо време, през нощта и на натоварени пътища.
Подобно проучване, публикувано от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), установи, че процентът на катастрофи за пикапи, оборудвани с технологията, е намалял с 43 процента. А нараняванията, свързани с катастрофа, са намалели с 42 на сто.
В същото време е по-малко вероятно пикапите да имат същото ниво на усъвършенствани помощни средства за водача, като другите возила, въпреки че представляват 20 процента от превозните средства по пътищата в Америка.
Тези резултати идват в момент, в който производителите поемат ангажименти да започнат да вграждат стандартно аварийното спиране и предупреждения за челен сблъсък. Гиганти като Ford, Stellantis и Mercedes-Benz са включили технологията в цели 90 процента от своите модели, докато други, като BMW, Tesla, Toyota и Volvo, вече са преминали тази граница.