Шефът на VW признава, че инфотейнмънт системата им е проблемна

Томас Шафер е наясно с този факт и обещава бързо решаване на проблемите (хардуерните ще отнемат 2 години)

Пламен Георгиев,
MIB3 софтуер Volkswagen

, Volkswagen

Volkswagen ID.5 GTX

П ред CarMagazine Томас Шафер признава, че има грешки в инфотейнмънт системата MIB3, която се вгражда в електрическата гама ID, конвенционалните модели на марката, както и тези на Cupra и Skoda.

Знаем, че трябва да го направим,” казва Шафер. Имаме обратна връзка от клиенти и журналисти… Те казват: Знаете, че това не е добре, трябва да го оправите.”

И компанията ще започне със задачата още тази зима. Изпълнителният директор казва, че “новият 3.0 софтуер” е но път. Очевидно сензорните слайдери, с които се контролира температурата на климатика и аудио системата ще останат, а те търпят сериозна критика. Сега поне ще бъдат осветени, за да могат водачите да ги откриват по-лесно през нощта. Компанията се стреми да направи системата „много по-бърза с повече функции.”

Но подобренията няма да се ограничат само да софтуера. Шафер казва, че хардуерът в автомобилите на VW, като капацитивните сензорни бутони върху волана, ще бъдат подобрени или заменени. Но това ще отнеме малко повече време, като новият хардуер ще намери място в моделите през 2024 г., макар ревизиран волан ще видим още догодина с Tiguan.

Шафер е убеден, че старите грешки няма да бъдат допуснати отново. Бордът на директорите се осведомява месечно за напредъка на работата, като се използват различни целеви групи, които тестват нови функционалности и дават своята обратна връзка.

В Бъдеще Volkswagen и марките под шапката на концерна ще работят за създаване на бранд идентичност, която да позволи на интериора на техните автомобили да предлагат по-голяма последователност. Така клиентите на марката ще могат да свикват по-бързо и да знаят какво да очакват от съответната марка, например къде е разположен старт бутонът, контролерите на аудио системата, къде е бутонът за аварийните светлини и т.н.

Искаме да прецизираме това като логичен подход,” казва Шафер. „Кои са Топ 10 функциите, които клиентите винаги търсят? Слагаме ги на първо ниво за физическите бутони. Следват следващите 20 функции, къде да ги сложим? Търсим логиката. След това трябва да поддържаме това. Не да ги променяме постоянно.”

софтуерни актуализации MIB3 Volkswagen Polo Томас Шафер