Напук на компаниите: Хората предпочитат Android Auto и CarPlay, а не вградените системи

Макар и някои производители да предпочитат своите разработки

Мартин Дешев,
android auto

Google Inc.

Н апоследък няколко от големите имена в автомобилния бранш започват видимо да намаляват своя интерес към системите Android Auto и Apple CarPlay. Сред тях са General Motors, Tesla, Rivian и други, които предпочитат да наложат своите си системи (и съответно абонаментни услуги), съобщава Autoevolution.

Само че клиентите не са на същото мнение. Проучването APEAL на JD Power показва точно обратното. Хората предпочитат Android Auto и Apple CarPlay и никак не харесват вградения инфотейнмънт софтуер на повечето компании. Най-честите критики са, че той е бавен и труден за навигация.

В голяма степен производителите са си виновни сами. Преди десетина години те с охота разрешиха на Google и Apple да развият своите предложения и така си спестиха много разходи за собствена разработка. В комбинация с превръщането на смартфоните в неразделен предмет от ежедневието на милиарди хора по целия свят, Android Auto и CarPlay се наложиха като предпочитан начин за инфотейнмънт в колата. Все пак кой не харесва да си има повечето функции от смартфона директно в колата, без да му се налага да прави допълнителни настройки, инсталации и синхронизации.

Резултатите показват, че Android Auto и Car Play получат съответно по 832 и 840 точки в класацията по удовлетворение. Вградените системи получават средно 805 точки.

Създаден е устойчив потребителски навик, който трудно може да бъде „преобучен“. Това ще е проблем за производителите, които може да искат да предложат свои абонаментни услуги в собствените си платформи или най-малкото да променят баланса и да направят своите системи водещи, а тези на ИТ гигантите да имат допълваща роля.

Проучването обаче сочи, че според шофьорите новите системи стават още по-сложни и това не им харесва. Особено, ако сменят колите по-често или пътуват повече. Едно от любимите предимства на Android Auto и CarPlay е, че са добре познати, семпли са и са еднакви във всяка кола. И нямат реклами (засега).

Друго недоволство на шофьорите е дори семплото пускане на музика. 25% от шофьорите смятат, че качеството на изживяването е лошо, защото в новите коли процесът по смяна на аудио източника е станал много сложен. 23% критикуват и структурата на менютата, че се налага да минават през много места, за да стигнат до функцията, която искат да използват.

От друга страна платформите на Google и Apple предлагат много по-бърз и лесен достъп до музиката. И всичко им е познато от смартфона.

Анкетираните критикуват автомобилните производители и смятат, че те създават ненужни усложнения, затрупвайки системите си с множество функции и менюта. И ИТ гигантите слушат. Google вече обмисля начини да интегрира и радио станциите в Android Auto, така че да не се налага на шофьора да излиза от системата, за да смени радиото. А Apple подготвя ново поколение на CarPlay, което трябва да предложи повече опции за персонализация, по-добра интеграция с автомобилите и още подобрения в интерфейса.

коли автомобили Android Auto Apple CarPlay