Т ехнологичният гигант Baidu се похвали, че бизнесът му с автономни таксита в големите китайски градове достига по оборот традиционните за споделено пътуване, предаде CNBC, цитирана от БТА.
През третото тримесечие на годината всяко от самоуправляващите се таксита на концерна е извършвало средно повече от 15 пътувания на ден в Пекин, Шанхай и Гуангжоу.
Този брой е доста близък до средните дневни пътувания, осъществявани с традиционните услуги за превози”, обяви главният изпълнителен директор Робин Ли, без да посочи колко автомобила има Baidu за новата услуга.
За сравнение, пътуванията на превозно средство, резервирано чрез дигитални приложения за превози в Ню Йорк, са били средно около 12 на ден през септември.
В Пекин, Шанхай и Гуангжоу робо-такситата на Baidu с марката Apollo Go може да превозват пътници само в определени крайградски райони. Компанията не е разкрила дали може да таксува пътниците, обслужени от нейните роботизирани превозни средства, в Гуанчжоу или Шанхай.
Преди около 12 месеца Baidu получи одобрението на местните власти в Пекин да таксува пътниците, използващи роботизираните й таксита в квартал “Иджуан”, на около половин час път с кола от центъра на китайската столица.
Пътуванията обаче все още изискват служител на фирмата в колата. Тази седмица компанията заяви, че е получила одобрение от Пекин да тества 10 роботизирани таксита без присъствието на служители по време на пътуванията.
Местен стартъп за автономни превози Pony.ai също е получил подобно одобрение.
Пътуванията с безпилотни таксита на двете компании в пекинския квартал “Иджуан” остават силно субсидирани. Проверка на Си Ен Би Си на приложенията им установи, че субсидираната отстъпка е над 80 на сто от крайната цена на услугите им.
Общите пътувания с подобен автономен превоз на Baidu през третото тримесечие на годината са се повишили с над 300 процента спрямо предходната година до над 474 000 пътувания.