Китайският автономен автомобил на Baidu ще струва само $37 хиляди

Компанията иска да го използва като роботакси из цялата страна. Услугата ще е двойно по-евтина от конвенционално такси

Baidu Apollo RT6

, Baidu

Baidu Apollo RT6

К итайският гигант Baidu представи новия си автономен автомобил Apollo RT6 с махащ се волан.

В плановете на компанията е да го използва като роботикси в страната си през следващата година.

Цената един ще е до 250 000 юана ($37 031). Това е голямо намаление в сравнение с 480 000 юана за предишното поколение, се казва в изявление на Baidu, цитирано от Ройтерс.

Това сериозно намаляване на цената ще ни позволи да пуснем десетки хиляди безпилотни коли в цял Китай, каза главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли на  конференция. - Ние се вървим към бъдеще, в което вземането на роботикси ще бъде наполовина по-евтино от качването на такси днес."

Новото возило ще притежава автономни възможности от ниво 4, като не се нуждае от човешка намеса, с 8 лидара и 12 камери. Лидарите са системи, подобни на радарите, които използват импулсна лазерна светлина, а не радиовълни.

Baidu

Компанията, която стои зад интернет търсачката, не разкрива производителя на новия модел.

През април Илон Мъск заяви, че компанията цели да започне масово производство на роботикси без волан или педали през 2024 г. И прогнозира, че пътуването с роботикси ще струва по-малко от автобус билет.

Waymo също представи возило без волан миналата година, заявявайки, че планира да пусне своите „напълно автономни превозни средства“ в САЩ през следващите години.

Baidu

Въпреки това производителите на автомобили и технологичните компании по света все още чакат одобрение от регулаторите, за да пуснат такива превозни средства в реалния свят.

Китайската кола ще тръгне по пътищата, след като китайските власти я одобрят, каза старши вицепрезидентът на Baidu Ли Женай на конференцията, добавяйки, че способността за безпилотно шофиране на новия Apollo RT6 може да се сравнява с опитен шофьор с над 20 години опит.

Baidu, която стартира Apollo през 2017 г., е сред няколкото компании в Китай, които се състезават в този сегмент.

Неговите съперници в тази област включват Pony.ai на Toyota, WeRide, който получи инвестиции от Nissan и Guangzhou Automobile Group.

Apollo Go, която управлява роботакситата на Baidu, обслужва над 1 милион души в 10 китайски града от стартирането си през 2020 г. Тя заяви през април, че е получила разрешение за използване на безпилотни возила в Пекин.

Това се наблюдава и в последните дни в Инчуан, западен Китай. Техният брой там е 14, като могат да покриват цели 220 км (85 кв. км). Цената е около 2,40 долара. Скоростта им е лимитарана до 60 км/ч.

В провинцията на този град вече има и автономен автобус, лансиран през ноември м.г.

Ройтерс

автономни автомобили автономно управление автономно такси Baidu Apollo китайски пазар