Как синтетичната кожа все повече измества естествената от колите

Единствено Япония и Китай изостават от тренда, Европа и САЩ вече се стремят към вегански материали

,
Polestar 3

, Newspress / Polestar

Polestar прави луксозни коли, но кожата и материалите в тях са синтетични, от възобновяеми източници и т.н. В колите на бранда не се използва животинска кожа.

П окрай преминаването към електрическо задвижване в автомобилите се променя не само техниката, но и материалите в тях. И тук говорим и за луксозни модели, които струват страшно много пари, символ са на благополучие.

Доскоро те вървяха със задължителната естествена кожа, като в най-високите класове тя бе специално обработена, от екзотични животни и екзотични места.

Това все повече отива в историята, тъй като производителите искат да покажат, че са екологично и природно загрижени и в това отношение. Търсят се устойчиви източници и рециклиращи се материали.

Което се отнася не само за автомобилната индустрия. United Airlines заяви, че използването на подобен на кожа материал помага за намаляване на теглото, като същевременно се спестява гориво покрай другите предимства. Поради всичко това Straits Research прогнозира, че до 2030 г. пазарът на синтетична кожа се очаква да достигне оборот от 67,2 милиарда долара в световен мащаб.

Компаниите Ultrafabrics - доставчик на синтетика и ваган кожа за Tesla още от 2016 г., и Daiichi Kasei направиха подобен на кожа продукт. Той прилича на нея и внушава високо качество. Състои се от основен плат, филм, възглавничен слой и горен защитен слой. Лек е, здрав и мек на допир - точно като естествена кожа.

Да, но не “всичко е шест” - също като с е-колите. Въпреки че описаната по-горе алтернатива изглежда като универсално решение, по-голямата част от материала е съставен от полиуретан и негови производни, а всички те са на пластмасова основа. Което поражда въпроси дали в крайна сметка се лъже и подменя нещо с друго.

Съществуват обаче и вегански варианти, които използват корк, ябълкова и друга кора, при които трудно може да се намери кусур. Така фирми като Daiichi Kasei и Ultrafabrics процъфтяват.

Но докато САЩ и Европа приветстват устойчивите алтернативи, изглежда, че тепърва ще има значима промяна в страни и големи производители на коли като Китай и Япония.

Само Япония и Китай все още смятат, че естествената кожа трябва да се предлага като първокласна опция за автомобилите“, отбелязва Нобору Йошимура, президент на Ultrafabrics.

Polestar 6 Tesla Optimus синтетични материали веган интериор естествени материали