М одерните автомобили стават все по-технологични, екологични, безопасни, комфортни. Но в тази „по-по-най” надпревара се допускат и грешки, които дразнят доста водачите. Представяме ви рейтинг на най-дразнещите функции и характеристики на автомобилите в САЩ, но те са валидни и за нашия континент.
Най-дразнещата опция за американците е системата за разпознаване на гласови команди. Технологията, призвана да понижи броя на разсейващите водача фактори, не винаги работи: дали заради акцент, дари заради нещо друго, но много често водачите трябва да повтарят една и съща команда, пробвайки различен словоред, акцент, ударения и т.н. А това си е дразнещо, аз също попадам в тази категория.
На второ място в списъка е изобилието от пластмаса в купето, която понякога не е с най-доброто качество. Само през последните пет или седем години производителите (главно премиум марки) поеха курс към екоцелесъобразност и постепенно започнаха да изоставят този материал, но той все още изобилства в модели на масовия клас. Американците, споменали този фактор в проучването, дават пример с автомобили от миналия век, в които плат, винил, кожа и метал бяха широко използвани.
Намаляването на разходите за производство на автомобили доведе до няколко фактора наведнъж, които дразнят собствениците. Освен пластмасовите части, става въпрос за гланцово покритие, което събира прах и пръстови отпечатъци. В тази категория попадат и евтините изкуствени кожи, които не само са неприятни на допир, но и имат специфична миризма.
Шофьорите се оплакват също от отделенията за телефони: на пазара има огромен брой смартфони от всякакви размери и производителите на автомобили просто не могат да намерят оптималната ниша, която да им подхожда. Това включва и безжичните зарядни устройства: те са или неудобно разположени, или не зареждат смартфона, или не са достатъчно мощни, за да го направят бързо.
Сериозни критики предизвиква и объркващият интерфейс. Все по-рядко функции като отопление на седалки или волан могат да бъдат конфигурирани с аналогови бутони и превключватели: автомобилните производители ги скриват дълбоко в менюто с настройки, а модата за минимализъм в интериора напълно ги „погребва“ в дълбините на мултимедийната система.
Списъкът включва и тесните купета (предимно място за пътниците на втория ред). Критики отнасят маломощните двигатели, както и "умните" трансмисии, които "лишават шофьора от възможността да се наслаждава на шофирането".