Х ибридните автомобили са икономични и технологично сложни, а това значи и скъпи. Не само при първоначалната покупка, а и за производство и поддръжка. Бордната система под високо напрежение прави производството и ремонтите опасни.
Хибридните системи с ниско напрежение, които стават все по-популярни през последните години, са по-евтини и по-безопасни. Тази технология прави защитните мерки срещу токови удари ненужни; батерията и стартер-генераторът, превърнати в спомагателен двигател, са проектирани да бъдат малки и съответно евтини. Повечето производители залагат на 48 волта работно напрежение, но има и варианти с 24 волта, 16 волта или 118 волта.
От напрежение 48 волта теоретично е възможно чисто електрическо шофиране в рамките на няколко метра, но основната задача на електрическия мотор е да поддържа двигателя с вътрешно горене при стартиране и ускоряване. След това служи като генератор за възстановяване на спирачната мощност - което го прави значително по-ефективен от обичайните 12-волтови алтернатори.
Предимството като икономия на гориво на меките хибридни системи пред чистите двигатели вътрешно горене, поне на теория, е около 10%. Но всичко това зависи от стила на шофиране и начина на използване на автомобила. Тези, които карат предимно по магистралата, не забелязват ефекта от наличието на електромотора, икономията се усеща при шофиране предимно в градски условия. Тази икономия обаче в никакъв случай не е сравнима с повишаване на ефективността, постигана от пълен хибрид.
В крайна сметка се постига предимство по отношение на производителността и управляемостта. По този начин турбо дупката може частично да бъде компенсирана от електрическия мотор. Това зависи и от дизайна на съответния автомобил - при някои модели подпомагането от ел. мотора се усеща силно, при други почти никак.
Когато започна да навлиза в автомобилостроенето в края на първото десетилетие от новия век, меката хибридна технология първоначално се използваше предимно в по-скъпите модели с мощни двигатели. Много производители вече не произвеждат бензинови двигатели без мека хибридна технология. И дори малкото останали дизелови двигатели често използват 48-волтова система.
Това е така, защото автомобилните производители се нуждаят от свойствата им за намаляване на разхода, а оттам и на емисиите CO2. Много марки вграждат системата от необходимост и рекламират своите меки хибриди като „хибриди“, преувеличавайки по този начин, за да оправдаят допълнителната цена за меката хибридна система.