Автономното управление е далечна мечта, смятат Ford и Volkswagen

Двата концерна се изтеглят от Argo AI, за да се концентрират върху полуавтономното управление от Ниво 2+ и Ниво 3

Пламен Георгиев,
Ford Argo AI

, Ford

Ford Argo AI

Argo AI, подпомагана от Ford и Volkswagen, разработваше технология за автономно управление от Ниво 4. Компанията затваря врати, след като двата концерна смениха мнението си за пълната автономност.

Ford реши, че трябва да инвестира в технологии за подпомагане на шофирането, които са постижими в средносрочен план, а не да се преследва целта на Argo за шофиране с минимална намеса от водача, гласи становището на компанията.

Печелившите, напълно автономни автомобили, произвеждани в голям мащаб, са далеч напред във времето и не е задължително да създаваме тази технология сами“, заяви изпълнителният директор на Ford Джим Фарли.

Решението на Ford накара и VW да се оттегли, казват източници, запознати с темата.

VW казва, че вече няма да инвестира в Argo AI и планира да се фокусира върху проектите си за автономно управление със съществуващите партньорства с Bosch и Horizon Robotics в Китай.

Ford иVW ще продължат да работят съвместно по електрически и търговски автомобили в САЩ и Европа.

Американският концерн подкрепяше Argo AI от 2017 г. През лятото за компанията работеха над 2000 човека. Но през третото тримесечие на годината Ford отчете $827 млн. нетна загуба, дължаща се в голяма степен именно на Argo.

Компанията бе основана през 2016 г., като събра инвестиции в размер на $3,6 млрд. От тях $2,6 млрд. са дошли от Volkswagen. Германците ще продължат да работят по автономната технология, като първият продукт от сътрудничеството между софтуерното подразделение Cariad и Bosch се очаква през 2023 г.

Източник на статията: autonews.com

Argo AI автономност автономно управление автономни автомобили