Проблемите на VW продължават, отлага се въвеждането на новата EV платформа

След като преди време писахме, че компанията може да се откаже от завода, в който щеше да се прави конкурентът на Tesla, сега става ясно, че животът на платформата МЕВ трябва да се удължи

Пламен Георгиев,
Volkswagen MEB платформа

Volkswagen

П роблемите с разработването на новата моделна платформа SSP (Scalable Systems Platform) явно са много сериозни, което води до съществена промяна на корпоративните планове: платформата МЕВ, която трябваше да предаде щафетата на SSP през 2026 г., ще остане на конвейра още няколко години, след като бъде модернизирана до MEB Evo.

Платформата MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) е относително млада. Работа по нея започва в средата на миналото десетилетие, като първия модел, качен на нея, бе Volkwsagen ID.3 през 2019 г. Днес на нея се произвеждат дузина модела на концерна, като на MEB Small трябва да се качат евтините хечбеци и кросоувъри.

През миналата година VW анонсира, че през 2026 г. ще започне постепенен преход към напълно новата платформа за електромобили SSP, която по-усъвършенствана и универсална от МЕВ. Замяната се налага, тъй като МЕВ е 400-волтова, а новата ще е 800.

Източници на Frankfurter Allgemeine Zeitung твърдят, че работата по SSP изостава с поне 2 години. В резултат на това животът на МЕВ ще бъде удължена и след 2026 г. концернът ще инвестира 1,5 млрд. евро в модернизацията й. MEB Evo ще съхрани 400-волтовата архитектура, но ще се използват нови клетки за батериите, разработени за SSP. Източниците на изданието твърдят, че максималната мощност за зареждането им ще се вдигне до 175-200 kWh.

Икономисаните от спирането на строежа на новия завод за проекта Trinity ще отидат за усъвършенстване на МЕВ и ускоряване работата по SSP.

платформа E-GMP SSP MEB Volkswagen