Audi, Porsche и Bentley може да бъдат принудени да забавят ключови нови електрически модели поради продължаващите проблеми в Cariad, софтуерния филиал на Volkswagen Group, информира гемранската медия Automobilwoche, цитирана Automotive News Europe.
Новият флагман на Audi, който се разработва в рамките на проекта Artemis, няма да бъде пуснат на пазара до 2027 г., три години по-късно от планираното, твърдят източници на Automobilwoche.
В тази връзка планът на Bentley да продава само EV до 2030 г. може и да не се осъществи.
Новият електрически Macan на Porsche и сродният му модел Audi Q6 e-tron също са застрашени от забавяне. И двата са планирани да излязат следващата година.
Cariad изостава много от графика в разработването на нов софтуер за моделите, според информация в Automobilwoche.
Проектът Artemis на Audi трябваше да пусне софтуер 2.0, в основата на автономно управление от Ниво 4, още през 2024 г. Сега първият сериен автомобил Artemis, вътрешно наречен Landjet, ще е пренасрочен едва след електрически седан Trinity на Volkswagen.
VW строи нов завод във Волфсбург за производство на Trinity от 2026 г. А този на Artemis ще го последва най-рано в края на 2026 г., по-вероятно през 2027 г.
Сега Audi възнамерява да лансира по-малък електрически флагман с кодово име Landyacht, най-вероятно кросоувър, през 2025 г., но без технология за автономно управление. Тя трябваше да помогне на марката да се противопостави на съответната конкуренция от страна на Tesla, BMW и Mercedes-Benz.
Вместо да се използва софтуер 2.0, се планира по-нататъшно развитие на междинната версия 1,2. Това трябваше да бъде решено през 2021 г., но също така изостава много от графика.
Audi искаше да започне предсерийно производство на Q6 e-tron в Инголщат в края на годината. Сега се планира серийното производство да започне през септември 2023 г.
Porsche вече започна да прави електрическия Macan в Лайпциг, Германия.
Хардуерът е страхотен, каза източник от Porsche пред Automobilwoche. - Но софтуерът все още липсва.“
Cariad ще опита се ускори темпото на разработка на софтуер, каза Дирк Хилгенберг, ръководител на отдела, пред вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung по-рано този месец.
През май беше съобщено, че надзорният съвет на VW Group изисква преработен план за софтуерното подразделение.