Софтуерни проблеми бавят електрически модели във VW Group

Това засяга най-вече луксозните марки на концерна - Audi, Porsche и Bentley

Volkswagen Trinity Project

, Volkswagen

Volkswagen Trinity Project

Audi, Porsche и Bentley може да бъдат принудени да забавят ключови нови електрически модели поради продължаващите проблеми в Cariad, софтуерния филиал на Volkswagen Group, информира гемранската медия Automobilwoche, цитирана Automotive News Europe.

Новият флагман на Audi, който се разработва в рамките на проекта Artemis, няма да бъде пуснат на пазара до 2027 г., три години по-късно от планираното, твърдят източници на Automobilwoche.

В тази връзка планът на Bentley да продава само EV до 2030 г. може и да не се осъществи.

Новият електрически Macan на Porsche и сродният му модел Audi Q6 e-tron също са застрашени от забавяне. И двата са планирани да излязат следващата година.

Cariad изостава много от графика в разработването на нов софтуер за моделите, според информация в Automobilwoche.

Проектът Artemis на Audi трябваше да пусне софтуер 2.0, в основата на автономно управление от Ниво 4, още през 2024 г. Сега първият сериен автомобил Artemis, вътрешно наречен Landjet, ще е пренасрочен едва след електрически седан Trinity на Volkswagen.

VW строи нов завод във Волфсбург за производство на Trinity от 2026 г. А този на Artemis ще го последва най-рано в края на 2026 г., по-вероятно през 2027 г.

Сега Audi възнамерява да лансира по-малък електрически флагман с кодово име Landyacht, най-вероятно кросоувър, през 2025 г., но без технология за автономно управление. Тя трябваше да помогне на марката да се противопостави на съответната конкуренция от страна на Tesla, BMW и Mercedes-Benz.

Вместо да се използва софтуер 2.0, се планира по-нататъшно развитие на междинната версия 1,2. Това трябваше да бъде решено през 2021 г., но също така изостава много от графика.

Audi искаше да започне предсерийно производство на Q6 e-tron в Инголщат в края на годината. Сега се планира серийното производство да започне през септември 2023 г.

Porsche вече започна да прави електрическия Macan в Лайпциг, Германия.

Хардуерът е страхотен, каза източник от Porsche пред Automobilwoche. - Но софтуерът все още липсва.“

Cariad ще опита се ускори темпото на разработка на софтуер, каза Дирк Хилгенберг, ръководител на отдела, пред вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung по-рано този месец.

През май беше съобщено, че надзорният съвет на VW Group изисква преработен план за софтуерното подразделение.

Automotive news

автономно управление софтуер Bentley Porsche Audi Volkswagen Trinity Volkswagen Group