Ч аст от производителите смятат са убедени, че двигателят с вътрешно горене трябва да бъде съхранен на всяка цена. Toyota смята, че това може да стане, като се направи ДВГ-то да гори водород, а не изкопаеми горива. Porsche и Lamborghini смятат, че отговорът са синтетичните горива. Спортното подразделение на Renault е от първия отбор, показва ни какво може водородното задвижване с концептуалния Alpenglow Hy4.
Моделът е еволюция на представения статично на салона в Париж през 2022 г. Alpenglow concept, като основната разлика сега е, че той е в движение. Днес, преди старта на надпреварата „6 часа на Спа” той ще направи официален дебют на писта и пред публика.
За задвижването му се грижи 2,0-литрон турбо двигател с мощност 340 к.с. Достига до максималните 7000 об/мин, захранвайки се под налягане от 700 бара в 3 водородни резервоара, всеки с обем 2,1 кг. Водородът се впръсква директно в горивните камери на цилиндрите под налягане 40 бара. Успоредно с това се впръсква и вода, за да се намалят емисиите NOx. Трансмисията е секвенциална, като динамиката е съпоставима с тази на нормален ДВГ на бензин, максималната скорост е 270 км/ч.
Разработването на подобен двигател е инженерна задача с повишена трудност, тъй като водородът се впръсква в газообразна форма. Това е основното предизвикателство, създаването на хомогенна смес, тъй като бензинът се впръсква в капкообразна форма. Водородът може да гори в много по-широк диапазон от концентрации, от 4% до 76%, както с бедни, така и с обогатени смеси.
Alpine работи и по по-голям двигател. Новият V6 е собствена разработка, която от началото е замислена да гори водород. Версия на Alpenglow с него ще бъде показана към края на 2024 г. Преди това ще видим настоящия модел да завърти емблематичната писта за „24 часа на Льо Ман” в средата на юни.
Макар Hy4 да е направен само за демонстрация на водородната технология, Alpine (съответно Renault) вярва, че подобна технология има смисъл и в серийни модели. Френската нишова марка се задоволи да каже само, че захранван от водород двигател с вътрешно горене е „изключително обещаващо решение за използване на пътя."