П рез 1886 г. Робърт Бош основава собствен бизнес, откривайки „Работилница за прецизна механика и електротехника“ в околностите на Щутгарт. Днес тази компания се ползва с доверие в целия свят и се счита за модел на иновативен бизнес.
Бош наследява парите за откриването на бизнеса от баща си. Той бил доста заможен селянин, който не пести от образованието на сина си. И баща му не бърка: Робърт Бош, след като става електроинженер, става един от лидерите на индустриалната революция в световен мащаб.
Първоначално в цеха има само двама служители, които се занимават с ремонт на всякакъв вид оборудване. Нещата се развиват значително, когато започва електрификацията на Щутгарт и Бош получава няколко изгодни поръчки.
Талантливият инженер разбира, че само с ремонт няма да стигне далеч. И година по-късно, през 1887 г., той регистрира първото си изобретение. Bosch разработва електрическа магнитна система за запалване на газовия двигател, повратна точка за все още малката фирма. Десет години по-късно той адаптира системата за бензинов двигател с вътрешно горене и създава запалителната свещ. Не е изненадващо, че след това името му стана известно в целия свят.
Днес в Bosch работят около 400 000 души, а областите на дейност на концерна са много разнообразни. Bosch предлага иновативни решения за дома, индустрията, търговията и, разбира се, автомобила.
Всеки собственик на автомобил трябва да знае, че значителна част от електрическото оборудване на неговия автомобил, ако не е произведено, със сигурност е изобретено от служители на компанията Robert Bosch.
„Призракът” излиза на сцената
Rolls-Royce 40/50 hp е показан за първи път на 15 ноември 1906 г. в Лондон на изложението Olympia Motor. До 1926 г. са произведени 7874 екземпляра от модела.
Моделът, който прослави марката, бързо променя безличното си цифрово обозначение на звучното Silver Ghost. Така управляващият директор на Rolls-Royce Клод Джонсън нарича своя дванадесети екземпляр. Сребрист - благодарение на цвета на каросерията, който той поръчва от лондонския производител на каросерии Barker & Co. А Ghost идва от необичайно тихата работа на двигателя.
Представители на бизнес елита и върховете на световната аристокрация от онези години избират Rolls-Royce по чисто прагматични съображения. Silver Ghost бива избиран заради феноменалната си надеждност за онези години, плавна работа и наистина безшумност на двигателя. Освен това до началото на Втората световна война Rolls-Royce дори произвежда „голи“ шасита - автомобили, които нямат каросерии. Така че самите купувачи трябва сами да се погрижат за лукса.
Но феноменалната надеждност на колата не остава само на думи. Същият Клод Джонсън изпраща своето съкровище на ралито за издръжливост Scottish Reliability Trial. След пробег от повече от 24 000 км Rolls-Royce става рекордьор. Той не спира заради повреда. Между другото, именно след тези събития името Silver Ghost влиза в обръщение.
Silver Ghost е оборудван със 7,0-литров шестцилиндров двигател с мощност 48 к.с. и четиристепенна скоростна кутия. Максималната скорост е 97 км/ч. Именно този модел е предопределен да се превърне в еталон за британски автомобилен лукс за всички времена. Цената му също е впечатляваща. Същият дванадесети Silver Ghost беше продаден на търг преди няколко години за $50 млн. на известен колекционер от САЩ.