Е лектрическите автомобили промениха не само начина, по който се движат автомобилите (и функционира цялата автомобилна индустрия), те преформатираха начина на конструиране и производство.
Без необходимостта от монтиране на обемист двигател и трансмисия, дизайнерите получиха ново ниво на свобода. Батериите и моторите могат да бъдат разположени там, където най-добре отговарят на конфигурацията, ефективността или дизайна на автомобила. И тук, незнайно (или по-скоро съвсем преднамерено) инженерите на Volkswagen решиха, че ще се възползват от тази свобода, за да поставят филтъра за купето там, където можете да стигнете до него само чрез демонтиране на предния капак.
Точно така, смяната на филтъра за купето, един от най-лесните за подмяна консумативи, изисква сваляне на цял панел на каросерията. Нещо повече, изисква се демонтаж и на двата странични капака в съседство на предния капак.
Обикновено филтрите за купето са скрити зад жабката от страната на предния пътник. Простото отваряне на жабката, изпразването ѝ и след това стисването на капака от двата му края, за да се спусне, е достатъчно, за да получите достъп до филтъра. В някои модели е нужно по-малко от минута, за да получите достъп до филтъра, и приблизително същото време, за да го смените. Ето защо мястото, където VW го е поставил в ID. Buzz, е толкова изненадващо.
@chromelizard Volkswagen ID. Buzz 2024 Pollen Filter Replacement #volkswagen #idbuzz #2024 #vw #van #pollenfilter #mechanic #buzz #mechanicsoftiktok #cartok #automaintenance #germancars ♬ son original - dj.mk.18
Смяната на въздушния филтър за купето изисква няколко стъпки. Трябва да се отвори предният панел, след което да се развият два горни панела на каросерията от всяка страна на предния капак. След като те са свалени, капакът на двигателя, както сме свикнали да го наричаме може да се свали, но само след като се разкачат електрическите му връзки и пръскачките на чистачките на предното стъкло. След като това е направено, самият филтър се намира заровен в зоната между панела на каросерията и защитната стена с купето.
Макар че технически това е нещо, което всеки може да направи без специализирани инструменти или умения, не е съвсем просто. Вероятно би било по-малко голям проблем, ако единственото нещо под панела беше филтърът на купето.
Но не е само филтърът, за съжаление. Volkswagen е монтирал и други важни части, като резервоара за спирачна течност, там. Точно така, само за да проверите нивото на спирачната течност, ще трябва да преминете през всичко това.
И защо се прави? За отговора сами се досещате: за да посетите фирмения сервиз, да ви начислят няколко човекочаса труд, за да сменят нещо, което по принцип може да направите и сами. А причината за това е, че електромобилите и без това си спестяват посещенията в сервиза за редовна поддръжка, което разби бизнес модела на компаниите. Затова и затрудняването на една иначе лесна манипулация има смисъл... за производителя, никакъв за клиента.