В Манхатън живеят над 1,6 млн. човека на площ от 87 кв. км. Със сигурност е доста населено. И със сигурност има сериозен брой автомобили, зареждането на които очевидно е проблем. На фона на новината, че Ню Йорк ще последва Златния щат в похода му срещу двигателите с вътрешно горене, Bloomberg прави една много интересна статистика.
В момента в Манхатън има 320 обществени зарядни станции, докато броят на бензиностанциите е едва 29. Казано по друг начин, зарядните станции са 10 пъти повече от бензиностанциите. В петте района (Бруклин, Бронкс, Махнатън, Куинс и Стейтън Айлънд) все още бензиностанциите са повече – 697, но обществените зарядни станции бързо ги настигат (поне по брой) с 520 към този момент.
Но въпросът защо има толкова малко бензиностанции в Манхатън няма нищо общо с електрификацията. Просто земята на острова е прекалено скъпа и ценна, за да се губи по такъв начин. Просто това е евтин бизнес и бензиностанциите една по една са премахнати, за да се построят на тяхно място скъпи бизнес- или жилищни сгради. Този процес тече и в други градове в САЩ, един такъв е Сан Франциско, в който има 92 бензиностанции и 139 зарядни станции.
Шофьорите в Ню Йорк не са се забързали да захвърлят бензиновите си автомобили. Електрическите и плъг-ин хибридните автомобили съставляват 8,9% от новите леки автомобили в гада тази година, показват данните на Atlas Public Policy. Това е над 2% спрямо миналогодишния дял от 6,6%, но все още доста зад Лос Анджелис, където делът на BEV и PHEV е 13,8%. Това си е проблем за властите на Ню Йорк, които искат до 2030 г. по улиците на града да има 400 000 електромобила, а до 2050 г. – 1,6 млн. Днес те са около 24 000.