Volkswagen се приготвя усилено за утрешния ден със серийните модели I.D. и много хибриди, но това не означава, че е обърнал гръб на двигателя с вътрешно горене. По време на Vienna Motor Symposium в австрийската столица компанията представи новият 4,-цилиндров, 2,0-литров турбо дизел EA288 Evo, който от 2020 г. ще задвижва моделите на концерна.
Този агрегат маркира дебюта на хибриден дизел в гамата, тъй като 2,0 TDI работи съвместно с мек хибрид, която система е съставена от 12-волтов стартер генератор и литиево-йонен пакет батерии. Новата конфигурация обещава не само снижаване на разхода, следователно и на вредните емисии, но също и повишаване на комфорта в купето.
Volkswagen отбелязва, че основната разлика между този двигател и по-старите TDI мотори, е „екстремно ниските емисии във всички цикли на шофиране.”
Що касае параметрите, то EA288 Evo ще се предлага в различни мощностни версии от 136 до 204 к.с., като мощността и въртящият момент са нараснали с 9% спрямо еквивалентните мотори.
Новият агрегат е по-лек от предшественика си, като топлинните загуби при него са по-ниски.
Другата новост от Виена е свързана с новата 48-волтова мека хибридна система, която ще бъде вградена за пръв път в следващото поколение Golf. Той ще дебютира през 2019 г.
Третата новост е новият двигател 1,5 TGI Evo, работещ на компресиран природен газ. Този мотор се базира на 1q5 TSI ACT BlueMotion и генерира идентичните 130 к.с. Новият мотор, подобно на бензиновия си донор, работи по цикъла на Милър. Той ще се предлага по-късно тази година. Този агрегат, внедрен в оборудван с DSG трансмисия Golf, ще изразходва 3,5 кг компресиран природен газ за изминаването на 100 км, като ще има пробег от до 490 км на CNG.
В Русия разработват автомобили без инженери, използват изкуствен интелект
Нов V8 с 530 к.с. за BMW M850i Coupe. Чакаме го още тази година