„Дизелгейт“ отприщи буря, която буквално се стовари върху индустрията като гръм от ясно небе. През последната година темата за изчезването на дизеловите автомобили се коментира почти всяка седмица. И тази не се размина, но този път новините са добри. Bosch е в ролята на добрия доктор, който държи рецептата за излекуване на тежката диагноза.
Компанията заяви, че инженерите й са разработили нова изпускателна система, която снижава вредните емисии (при това с много) под законовия праг, който ще влезе в сила през 2020 г. По този начин автомобилните производители ще могат да избегнат потенциалните забрани, свързани с дизеловите автомобили, които сякаш бяха обрекли дизеловия двигател.
Германският гигант е най-големият доставчик на дизелова технология за цялата индустрия: от Volkswagen AG, през General Motors Co. до Fiat Chrysler Automobiles NV. Bosch дава най-големия отпор на заплахата, след като все повече клиенти залагат на бензина, а Париж и Лондон (освен много други) обмислят налагането на забрани за този вид задвижване.
Новият процес на Bosch оптимизира топлинния мениджмънт на температурите на отработените газове, като по този начин снижава емисиите NOx (проблемът на дизела) до само 1/10 от законово допустимите норми. За това не се изисква нов хардуер, а системата поддържа емисиите стабилни дори в студено време, коментира Волкмар Денер, главен изпълнителен директор на компанията.
“С тази нова технология забраната за дизелови автомобили вече няма да е проблем“, но ще си остане проблем за по-старите машини. Системата на Bosch ще е за новите дизелови автомобили и няма да може да се монтира допълнително на друга кола.
Нов V8 с 530 к.с. за BMW M850i Coupe. Чакаме го още тази година