В Япония тестват кораби, задвижвани от кравешка тор

Ако експериментът се окаже успешен, този източник на чиста енергия може да помогне за постигане на целта за нулеви нетни емисии в страната до 2050 г.

кораби

MOL Sunflower

Г рупа японски компании инициира проучване за оценка на пригодността за използването на биометан, произведен от животинска тор, като източник на чисто гориво за кораби.

Mitsui OSK Lines (MOL), голяма корабна компания, си партнира с Takanashi Milk Products, фирма за млечни продукти, за да проучи потенциала на екологичния биометан. В проучването се включват също Hamanaka Town, JA Hamanaka, Hokkaido Gas Co и MOL Sunflower.

Ако успее, този източник на чиста енергия може да насърчи постигането на целта на Япония за нулеви нетни емисии до 2050 г.

През последните години втечненият природен газ (LNG) е значителна стъпка напред в намаляването на въглеродните емисии. LNG е по-чиста алтернатива на въглищата и петрола и намалява емисиите CO2 с 25-40%.

В този проект основният фокус е върху производството на биометан, който е рафинирана форма на биогаз. Произведен от оборски тор, получен от местни ферми за добив на мляко, това възобновяемо гориво има огромен потенциал за захранване на заводи и плавателни съдове. Освен това MOL казва, че биометанът може да бъде безпроблемно интегриран в съществуващата инфраструктура, което прави прехода към по-зелено бъдеще по-плавен.

Освен това производството на биометан може да помогне за по-доброто управление на органичните отпадъци в Япония. Това от своя страна може да намали отпадъците в депата и потенциалните опасности за околната среда.

Дъщерното дружество на MOL Sunflower в момента работи върху разширяването на своите фериботни услуги. Очаква се два кораба, работещи с втечнен природен газ, да се присъединят към съществуващия флот, задвижван от втечнен природен газ до 2025 г.

Потенциалът на биометана надхвърля пределите на Япония. Страните по света признават неговата стойност като чисто гориво в борбата срещу глобалното затопляне.

Например френската CMA CGM е водеща в корабоплаването, задвижвано от биометан, и въведе първата си услуга за доставка през 2021 г.

Според производителя на корабни двигатели Wartsila, биометанът има значителен потенциал като чисто гориво за корабоплаването.

Въглеродният отпечатък на биометана силно зависи от неговия източник. Биометанът от органични отпадъци може да бъде мощен инструмент за смекчаване на изменението на климата, докато биометанът от изкопаеми източници предлага ограничени ползи за околната среда.

Източник на статията: interestingengineering.com/

Япония биометан природен газ метан кораби