Изненадващата причина защо Китай не изнася много повече EV-та

Интерес и производствен капацитет има в изобилие

Мартин Дешев,
BYD Explorer кораби

Newspress/BYD

К итайските производители на електрически автомобили се радват на все по-големи продажби, при това не само на родна територия. Компании като BYD и Geely работят активно по експанзията си в нови пазари и увеличават производството и доставките.

Обаче те имат проблем. Не могат да изнасят толкова EV-та, колкото биха искали. И причината не е нито в недостиг на производствен капацитет, регулации или интерес. В това отношение всичко е наред.

Всъщност, китайските компании не изнасят толкова EV-та, колкото могат, поради една причина – недостиг на кораби и транспорт, съобщава Electrek. Търсенето дори е толкова голямо, че вече се създават нови търговски пътища само за китайските електрички.

Китай вече има осмата по големина флотилия с товарни кораби за пренос на автомобили – 33 такива кораба. Япония е лидер с 284, следвана от Норвегия със 102. Класацията обаче бързо ще се промени. Китайските компании вече са поръчали още 47 кораба – една четвърт от всички глобални поръчки. Сред клиентите са SAIC Motor, Chery, BYD, COSCO, China Merchants. Последните двама са транспортни компании, които казват, че са поръчали корабите от името на автомобилни производители в Китай.

Китай вече изпревари Япония като най-големият износител на автомобили в Света. Само BYD миналата година са изнесли над 240 000 автомобила – 8% от всички световни продажби. Тази година компанията има за цел да изнесе още 400 000 коли Тя вече има един собствен кораб за пренос на автомобили и е поръчала още 7 за следващите две години.

Увеличението на транспортния капацитет на Китай няма да е от полза само за местните компании. Volkswagen и Tesla например също имат производство в страната и ще могат да се възползват от подобрения транспорт, за да изнасят автомобили от там и да им излиза по-евтино.

електромобили електрически автомобил автомобили коли