С обственикът, Вагелис Цуманис от Игуменица, Гърция, е отделил много часове и средства по този любопитен проект. Описанието в Classic Trader гласи, че руската класика е била напълно реставрирана, след което гъркът е пристъпил към модификациите й. Той е използвал редица „състезателни части”, за да накара автомобила да се държи като „ежедневен спортен автомобил”.
Въпросният екземпляр е от 2004 г. и на километража има само 4600 км след реставрацията, което обяснява отличното състояние на модела.
Сред основните акценти на напомпаната Niva са масивните 22-инчови алуминиеви джанти, обути с гуми с размер 245/30R22. Колела с подобен размер биха изглеждали по-удачно на Lamborghini Urus например, а тук карат дългата 3740 мм Niva да изглежда като рендър на развихрил се дигитален артист.
Всички светлини са сменени със светодиоди, интеркулерът на мястото на радиаторната решетка е акцентът отпред, монтирана е и допълнителна тръбна броня под традиционната. Отстрани имаме прагове и раздути вежди над калниците, които да покрият отчасти огромните колела. Очакването очевидно е снижено, за да се подобри поведението на асфалт. За целта са монтирани и спирачки Brembo от Porsche.
Ако се чудите защо на една Niva са необходими такива доработки, трябва да погледнем и под предния капак. Там се намира силно модифицирана версия на оригиналния 1,7-литров двигател на Niva, чийто работен обем е увеличен на 1,8 литра, има турбо, състезателен електронен контролен блок и възможност да работи на три вида гориво.
Резултатът е, че на LPG се постигат 175 к.с., докато със състезателно гориво или метанол мощността скача до 300 к.с. Тези цифри представляват огромен скок спрямо стоковите 83 к.с. на обикновена Niva.
Задвижващи, естествено, са четирите колела посредством 5-степенна механична кутия и блокируеми диференциали.
Интериорът също не е подминат, като тук акцентът е червеният кожен салон, като предните седалки очевадно са от друг модел. На централната конзола се вижда и сензорен екран. Голяма част от багажника е отделена за субуфер Pioneer. Сред другите екстри може да се изтъкнат хидравличното серво на волана, климатика, електрическите прозорци и централното заключване.
Обявената цена е 31 043 британски лири (35 000 евро). Това далеч не е най-скъпата Niva, която може да се купи на пазара. Преди време ви разказахме за германската тунинг фирма Zubr, която доработва Niva. Най-скъпият им модел е 44 000 евро.