В продължение на много години автомобилните производители търсят всякакви начини да премахнат резервната гума. Първо ги смалиха с по-малките „патерици“, а след това започнаха да слагат комплекти за лепене.
Оказва се обаче, че шофьорите изобщо не са доволни. Проучване на британската организация АА (еквивалентът на СБА) сред 10 000 шофьори е категорично: 82% искат в колата им има резервна гума, съобщава AutoExpress.
Оказва се също така, че голяма част от младите шофьори дори не подозират, че колата им не разполага с резервно колело. 20% от младежите дори не са се замисляли дали, колата, която купуват, има резерва. Просто очакват да я има и разбират, че са сгрешили, когато спукат гума.
Липсата на резервна гума се оказва проблем за мнозина. През 2023 г. над половината от обажданията за помощ към АА на закъсали шофьори със спукана гума са били просто заради липсата на резервна.
Не винаги гумата може да бъде поправена на място, което означава монтиране на специалната резерва на мобилния екип, отказване до гумаджия и т.н. Всичко това губи време и средства и на шофьорите, и на мобилните екипи – над два часа за работа, която иначе е била за няколко минути.
Проучването открива, че половината от шофьорите са склонни да си платят, за да им бъде добавена резервна гума, когато купуват колата. А над една трета казват, че нямат доверие на комплектите за лепене и надуване. От АА припомнят на шофьорите да проверяват състоянието на резервната гума и да я поддържат напомпана и готова за действие.