Конкурс за елегантност Вила Д’Есте, Комо
Villa d'Este, езерото Комо и изключителната околност продължават да осигуряват перфектната сцена, на която най-необикновените автомобили на своето време блестят като скъпоценности. Тази година валя доста дъжд, но това в никой случай не помрачи празничната атмосфера, която журналисти, гости и собственици се бяха събрали да отпразнуват. Нашата медия бе сред тях, за да ви разкажем от първо лице за един от акцентите в автомобилния календар за цялата 2023 г.
Конкурс за елегантност във Вила Д'Есте
Иначе Конкурсът за елегантност празнува своя 150 годишен юбилей. Аурата на уникално класическо събитие, стойността на изложените шедьоври и съвършенството на емблематичния хотел (стаята върви 12 000 евро на нощ по време на събитието) образуват симбиоза, която всеки май съчетава традицията с модерното. Точно това от 1929 г. насам осигурява специалната атмосфера на Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
Модерното тази година бе представено от цяла плеяда нови модели на BMW, който е партньор и съорганизатор на конкурса повече от 10 години. Видяхме световната премиера на униката Concept Touring Coupe.
Същата „тежка” сцена бе избрана и за първото публично представяне на електрическия Rolls-Royce Spectre, който е сбъднатото предсказание на сър Чарлз Ройс. През 1900 г. той казва, че ще дойде ден, когато автомобилите с ДВГ ще бъдат заменени от електрически. Е, този ден дойде. Spectre бе единствен по рода си сред многото изключителни автомобили, които бяха паркирани в градините на Villa D’Este.
Сред акцентите на BMW Group бе цялото ново портфолио на BMW GmbH, сред които може да изтъкнем от BMW XM Label Red. Няма да подмина и новото издание на легендарното BMW 3.0 CSL. Във Villa Erba пък бе изложен оригинала BMW 3.0 CSL от 1973 година.
В конкурсната програма за прототипи изпъква това Bugatti Mistral
Преди началото на Concorso d'Eleganza Villa d'Este се провежда вече традиционният Prelude Tour, който тази година спря и на пистата „Монца”. Късно следобед в четвъртък, 18 май, автомобилите пристигнаха в пристанището на Чернобио и бяха достъпни за обществеността.
Прототипите от "24 часа на Льо Ман" бяха отделени в отделна категория, а присъствието им беше повече от осезаемо, все пак прочутата надпревара чества 1 век тази година.
Porsche бе с много сериозно присъствие и във Вила Д’Есте, и във Вила Ерба. Марката празнува 75-годишен юбилей през 2023 г., затова на брега на Комо бе акостирала цяла армада. Още в петък част от автомобилите бяха пред кметството на град Комо, в събота и неделя основната част от експозицията бе във Вила Ерба, а в събота най-ексклузивните модели участваха в конкурсната програма във Вила Д’Есте.
"24 часа на Льо Ман" без Ferrari е като посещение в Италия без паста и вино.
Тази година събитието включваше 8 категории автомобили: Клас А (век от „24 часа на Льо Ман”, бяха показани част от най-легендарните състезатели); Клас В (THE FAST AND THE FORMAL: предвоенните луксозни спортни автомобили); Клас С (GRANDE VITESSE: предвоенни състезателни модели); Клас D (INCREDIBLE INDIA: возила, служили на индийските махараджи); Клас Е (PORSCHE AT 75); Клас F (GRAN TURISMO: следвоенните европейски GT); Клас G (“MADE IN ITALY”); Клас Н (кабриолети).
Парадът пред Villa d'Este е акцентът на цялото събитие.
Акцентът бе парадът пред Villa d'Este, на който нашата медия присъства. Журито определя главната награда „Best of Show“ и я обявява в неделя вечер с Trofeo BMW Group. Определят се победители и в отделните категории, наградата на публиката Coppa d'Oro и множество други награди, като например Trofeo del Presidente, която се връчва от ръководителя на BMW Group Classic и президента на Concorso d’Eleganza Villa d‘Este Хелмут Кез.
В неделя е свободна програма, всички бижута се преместват във Villa Erba, където публиката може да ги види (срещу билет от 29 евро, защото този за съботния ден в Д’Есте не е за случайни хора с цена от 3000 евро).