Д вижението на автомобили в центъра на Париж ще бъде сериозно ограничено, а транзитното им преминаване през централната част до голяма степен ще бъде забранено, за да бъде освободено повече пространство за пешеходците и колоездачите. Това обяви кметицата на френската столица Ан Идалго, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Идалго от години провежда политика на промени в организацията на пътния трафик в Париж, отбелязва агенцията. Движението на автомобили по улиците край бреговете на река Сена е забранено и те са все по-достъпни за пешеходците.
Програмата на градоначалника включва изграждането на нови велоалеи и обособяване на повече зелени площи във френската столица. Въведено е ограничение на скоростта за движение на превозните средства от 30 км/ч в голяма част от Париж.
Идалго съобщи, че се изготвя нов правилник, чието прилагане ще доведе до по-голямо взаимно уважение между шофьорите от една страна и пешеходците и колоездачите от друга.
А според резултатите от референдума, проведен вчера, парижани са гласували да забранят отдаването под наем на електронни скутери във френската столица.
Градската управа съобщи, че 89% от гласувалите са подкрепили забраната за отдаване на скутери под наем, докато 11% са гласували за запазването им. В референдума обаче са участвали само около 7% от имащите право на глас около 1,3 млн. души, посочва ДПА.
Говорител на градската управа заяви, че Париж ще счита резултатите от референдума за задължителни, независимо от избирателната активност.
Благодаря на повече от 100 000 парижани, които изразиха мнението си днес, това е хубава победа за местната демокрация, написа в Туитър вчера вечерта Ан Идалго, която инициира поставянето на въпроса пред избирателите. - Парижани с огромно мнозинство се изказаха срещу електронните скутери, ще сложим край на това до 1 септември."
Лицензите за работа на компаниите за отдаване под наем изтичат в края на август.
Понастоящем три компании за отдаване под наем експлоатират около 15 000 е-скутери в Париж. Небрежното използване на е-скутерите както от туристи, така и от жители, включително честите инциденти и хаосът по тротоарите, доведе до призиви за забрана.
Потенциалната забрана ще засегне само скутерите под наем. Използването на частни скутери няма да бъде засегнато.