П ознавахме китайците като царе на копи-пейста, но в последните години става видно, че вече се научиха да правят красиви автомобили. Това е поредното потвърждение, макар и сега да използват модела на копирането, но само в частта на концепцията, въведена масова на пазара от BMW X6.
Новият модел на Geely е кросоувър-купе, използващ механиката на Volvo. В това няма нищо изненадващо, тъй като китайците са собственик на скандинавската марка. За момента името на модела не е известно (спрягат се седем възможности), като обозначението FY11 е вътрешнофирмен индекс.
Автомобилът е построен на модулната платформа CMA, която се използва от кросоувъра Volvo XC40 и моделите на Lynk&Co, която (подобно на Volvo) е собственост на Geely. Външният облик е бил строго наблюдаван от бившия дизайнер на Volvo, Питър Хорбъри, а профилът доста наподобява този на Х4. Хорбъри и световен дизайн директор на Geely, следящ за изгледа на моделите на Lotus, Proton и Lynk&Co.
Със сигурност се знаят габаритите на новия модел, който е дълъг 4605 мм, а междуосието му е 2700 мм. Това значи, че FY11 е със 180 мм по-дълъг от „шведа”, макар разстоянието между двете оси да е идентично.
Платформата CMA е проектирана за версии с 4х4 и предно, задвижване само чрез батерия, хибридно задвижване или конвенционално такова с 3- и 4-цилиндрови агрегати.
Очаква се, че Geely FY11 ще се предлага с 1,5-литров турбо бензинов двигател с мощност 177 к.с., докато по-спортната модификация ще разчита на 2,0-литров мотор с 238 к.с. Тези двигатели, но в различни мощностни версии, задвижват и XC40. Трансмисията е 7-степенна автоматична с двоен съединител. На по-късен етап, очаквано, ще се появи и плъг-ин хибридна модификация на база двигателя с по-малък работен обем.
BMW X3 M40i е мехлем за сетивата (тест драйв)