К упуването на кола в някои страни е почти невъзможно поради безобразните данъци. Турция е едно от тях, принуждавайки някои марки да поставят малки двигатели в по-големите си модели, за да се вместят в по-ниски данъчни групи.
Ето защо Mercedes продава новата E-класа с 1,5-литров двигател. Премиум седанът започва от еквивалента на $63 400.
Това обаче е преди някои нелепи данъци. Специалният данък върху потреблението (ÖTV) за нови автомобили с двигател, по-малък от 1,6 литра работен обем, започва от 45% от стойността на автомобила, стига цената да не надвишава абсурдно ниските $5600. Данъчната ставка нараства постепенно в зависимост от базовата цена на автомобила, достигайки 80% за автомобили, които струват над $8500. Тъй като повечето коли попадат в последната категория, почти всички купувачи трябва да отделят допълнителни 80% от цената, която производителят иска.
Следователно Е-класа със малолитражката 1,5 литра и включен ÖTV струва приблизително $114 000. След това добавяте ДДС от 20% и математиката показва малко над $136 000. С включени такси за регистрация, Mercedes E180 в крайна сметка струва приблизително $137 000! Това е абсурдна сума за E-Class със 170 к.с.
Както можете да се досетите, Mercedes не е единственият производител, който прибягва до даунсайзинг. BMW Серия 5, продавана в Турция като 520i, всъщност не е с 2,0-литров двигател като глобалния модел, а с 1,6-литров, за да избегне попадането в още по-висока данъчна група.
И тук говорим за автомобили с двигатели до 1,6 литра. А ÖTV може да достигне до 220% от началната цена на автомобила, ако двигателят е по-голям от 2,0 литра. Добавяте ДДС върху това...