Новата E-Class се приближава към S, има завиващи задни колела и селфи камера

Задвижването е поверено само 2,0-литрови двигатели, но технологиите са много, включително MBUX Superscreen с опционален дисплей за пътника

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz E Class 2023

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-Class 2023

E-Class (W213) дебютира през 2016 г., шестото поколение W214 бе показано днес, предлагайки отново редица технологични иновации, опаковани в еволюционен дизайн, революционен интериор и почти идентично задвижване от настоящия модел.

Започваме с вече познатото – интериорът. Него Mercedes показа в края на февруари, когато видяхме ясните препратки към S-Class, но този път името не е Hyperscreen, а Superscreen. Предлагат се два стила за визуализация: Sporty и Classic, имената говорят сами за себе си.

Mercedes-Benz

Тези, които изберат опционалния пакет MBUX Premium Plus, ще дадат възможност и на пътника отпред да се радва на свой дисплей. Той е свързан със сензори в пътническата седалка, чрез който се активира само когато на нея седи човек. От него пътникът може да се забавлява, но водачът няма видимост, за да не се разсейва.

Моделът може да бъде оборудван с до пет камери, една е стандартна, тя следи водача, за да гарантира, че той гледа към пътя. Стерео камера следи приборното табло, за да асистира със системите за подпомагане на водача, докато камера за улавяне на жестовете в командното табло на тавана е част от MBUX Interior Assistant. Може да се поръчат още две RGB камери, едната изиграе роля на видеорегистратор, другата е селфи камера. И последната може да се използва за Zoom срещи по време на път, по-скоро докато сте паркирали отстрани на пътя.

Mercedes-Benz

Като опция се предлага и 3D приборно табло със стереоскопичен ефект. Лявото и дясното око виждат различни пиксели на екрана, като така се създава усещане за дълбочина. Допълнително се предлага и функцията Active Ambient Lighting, която синхронизира меки LED светлини в интериора с такта на музиката от аудио системата Burmester.

И тъй като Mercedes казва, че новата E-Class е повече софтуер, не толкова хардуер, то бизнес седанът разчита на нова компютърна система, която, освен всичко друго, предлага възможност да играете Angry Birds, да водите видеокомферетни разговори чрез приложенията Webex или Zoom, да сърфирате в нета чрез Vivaldi. А, има го и TikTok.

Mercedes-Benz

За да помогне на водача да оперира по-лесно всичко в новата E-Class, Mercedes е доразвил своята система за гласов контрол. Когато в автомобила има само един човек, словосъчетанието за активация "Hey Mercedes" не е нужно за стартиране на команда. Автомобилът използва модерна AI система, която изучава навиците на водача и автоматично ги прилага.

Да обърнем внимание и на хардуера. Моделът е пораснал леко на размери, но нищо драматично. В оформлението отпред се забелязва влияние от EQ, фаровете (естествено) са видоизменени, радиаторната решетка е малко по-голяма. Светлинният блок отзад е доста атрактивен. Дръжките на вратите са скрити в тях, джантите са с размер от 18 до 21 цола.

Като опция за модела се предлагат завиващи до 4,5 градуса задни колела при скорост под 60 км/ч. При по-висока скорост те завиват до 2,5 градуса в посоката на предните колела, за да подобрят стабилността. Пакетът Technology също е опционален и в него е включени въздушното окачване Airmatic.

В Европа моделът стартира в шест модификации. Всичките с 2,0-литрови двигатели. Но да не избързваме, плъг-ин хибридите предлагат сериозна мощност. Е 200 е добре познат със своите 204 к.с. Моделът идва и с 2,0-литров дизел със 197 к.с. (със задно или 4MATIC).

Mercedes-Benz

Плъг-ин хибридите отново разчитат на 2,0-литрови мотори. В Е 300 е (има и версия с 4MATIC) системата мощност е 313 к.с. и 550 Нм, докато в Е 400 е 4MATIC – 381 к.с. и 650 Нм.

По-важното е, че плъг-ин хибридите от последно поколение на Mercedes-Benz предлагат над 100 км пробег по цикъла WLTP (115 км при 300 е и по 109 км за другите две модификации).

Mercedes-Benz Mercedes-Benz E-Class