Mercedes E-Class Estate е комби с уау ефект

Автомобилът е с драматична линия на покрива, която напомня за стария CLS Shooting Brake

Mercedes Benz E Class Estate

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz прави вдъхновяващи комбита от почти 50 години, но новата E-Class Estate може и да е най-привлекателното до момента. Последният семеен модел от „Трилъчата звезда” идва с атлетична и естетична линия покрива, която дава на W214 истинско динамично излъчване. Може дори да се каже, че новият модел прилича до известна степен с CLS Shooting Brake (Х218).

Ако продължим с приказките за по-спортния, по-стилен дизайн, някой би си помислил, че дизайнерите са жертвали практичността в известна степен. Но това не е така, тъй като новият модел предлага повече вътрешно пространство във всеки възможен аспект, изключение е само пространството в областта на раменете за предните пътници (непроменено).

Mercedes-Benz

Увеличеното с 22 мм междуосие има пръст във всичко това, но все пак за критиците ще кажем, че багажникът е понамалял от 640 на 615 литра сега. При PHEV версията той е доста по-малък (460 л), но това е разбираемо предвид мястото, което отнема батерията.

Но намаленият багажен обем е компенсиран с двойно по-голям пробег на ток на плъг-ин хибрида. Когато бъде лансиран на пазара в Европа тази есен, в гамата ще има един PHEV – Е300е. Той комбинира 2,0-литров двигател с 204 к.с. и електромотор със 129 к.с., монтиран в 9-степенната автоматична трансмисия. Системната мощност е 312 к.с., които ускоряват плъг-ин хибрида до 100 км/ч за 6,5 секунди. Батерията с капацитет 25,4 kWh осигурява пробег на ток до 100 км, това е повече от два пъти над модела, който заменя.

Mercedes-Benz

На по-късен етап в гамата ще дойдат още плъг-ин хибридни версии на комбито, очаква се и 6-цилиндров дизел. Но първоначално в гамата ще фигурират два меки 2,0-литрови хибрида. E200 (204 к.с.) и E220d (197 к.с.) са взети директно от седана, но разчитат на е-мотор с 23, а не на 20 к.с.

Подобно на седан версиите, комбито на E-Class може да се поръча с въздушното окачване Airmatic на четирите колела. Но Estate отива една стъпка по-напред от седана, като предлага стандартно въздушно окачване на задната ос за всички модели.

Mercedes-Benz

Иначе в интериора няма нищо ново, но това не е и необходимо, защото E-Class е оборудвана с всевъзможни технологии, започвайки от стандартния MBUX Superscreen, който може да стане и Hyperscreen срещу допълнително заплащане. Пътническият дисплей може да излъчва телевизионно и видео съдържание, но всеки път, когато водачът се опита да хвърли един поглед към картината, камера ще засича погледа му и ще затъмнява екрана, за да не се разсейва.

В интериора има още селфи камера, съвместима с приложенията Zoom и Webex, позволяващи видео конферентни разговори, когато автомобилът е спрял. Инфоразвлекателната система дава достъп до TikTok и игри като Angry Birds за хора, които да запълват мястото по време на голям престой. Новата система Sound Visualisation пренася музика и звукови ефекти от филми и приложения в пулсации на Active Ambient Lighting.

Mercedes-Benz Mercedes-Benz E-Class Estate