Т ози януари BYD даде старт на първия презокеански курс за износ на автомобили. В следващите две години китайският гигант планира да разшири флотилията си с още 7 товарни кораба, за да увеличи още повече световния си експорт и опит за завладяване на по-голям световен пазарен дял.
Първият товарен кораб на BYD може да превозва до 7000 автомобила. Той е първият подобен кораб, построен в китайска корабостроителница и предназначен единствено за превоз на коли. Дело е на CIMC Raffles, а строежът на следващите два нови кораба започна съвсем наскоро в Гуанджоу. Те се строят от CSSC Offshore & Marine Engineering и всеки един ще може да превозва по 7000 коли.
Китай стана най-големият автомобилен износител миналата година, изпреварвайки по този параметър Япония. BYD вярва, че може да намали транспортните си разходи със своя собствена флотилия, вместо да плаща огромните такси на морските превозвачи, пише Nikkei Asia.
BYD ще пусне в действия седем транспортни кораба в следващите две години, за да облекчи недостига от корабен транспорт за автомобилен експорт”, обяви основателят и председател Уанг Чуафу по-рано тази година.
Китайските производители се нуждаят отчаяно от нови кораби, за да посрещнат увеличаващото се търсене. Към ноември миналата година, китайските шипинг компании са притежавали едва 40 ро-ро кораба, чийто общ капацитет е бил приблизително 110 00 коли. Това изглежда нищожно на фона на потенциала на японската индустрия, чиято флотилия може да превозва общо 1,6 млн. автомобила. Дори Норвегия разполага с капацитет от 930 000 коли.
Не само BYD се стреми да подсигури износа си. Притежаваната от китайската държава компания SAIC планира да построи 14 кораба чрез логистичното си подразделение SAIC Anji Logistics, като някои от тях ще са с капацитет за превоз на до 9000 коли. Китайски компании са били поръчали построяването на 37 автомобилни транспортни кораба към миналия ноември с общ капацитет 290 000 автомобила.
Надпреварата за завладяване на моретата е идентична с тази, случила се в Япония през 70-те години. Само в рамките на това десетилетие автомобилният износ на Страната на изгряващото слънце скача от 1,1 млн. до 6 млн. коли през 1980 г.