Д умите EV и огън в едно изречение веднага предизвикват хейтърите да зачетат, но тук няма да ги подвеждаме, става дума за Rosenbauer Panther 6×6 Electric, новият противопожарен камион от Австрия е специално създаден за летищни операции, съчетавайки изцяло електрическо задвижване с производителност, която не само има за цел да надмине своите дизелови колеги, но го прави, като същевременно осигурява нулеви местни емисии.
Panther Electric е категоризиран като ARFF (Aircraft Rescue and Firefighting Vehicle), реално това е електрическият събрат на дизеловия Panther 6×6 и директна еволюция на концепцията от 2022 г.
Въпреки електрическото задвижване, противопожарните характеристики на Panther остават непроменени. Той разчита на същата пожарогасителна система като неговия аналог с ДВГ, включително помпата, системата за дозиране на пяната и купола. Неговите резервоари могат да се похвалят с капацитет до 12 000 литра вода, 1450 литра (383 галона) пяна и 250 килограма прах. Това би трябвало да е повече от достатъчна огнева мощ - буквално - за справяне с пожари с високи залози на пистите.
Истинската революция обаче е това, което се крие отдолу. Panther 6×6 Electric разполага с четири електрически мотора с комбинирана мощност от 980 к.с., която скача до зашеметяващите 1200 к.с., когато е включен режимът Boost.
Ускорението до 80 км/ч отнема 19,7 секунди, което веднага повдига въпроси, но да не забравяме, че теглото на камиона е 40-42,5 тона, когато е зареден.
Пакетът батерии е с капацитет от 256 kWh и се казва, че осигурява „достатъчно енергия за две до три минути пътуване до мястото на работа, изхвърляне на целия пожарогасителен агент и обратното връщане в съответствие с изискванията“. Това изглежда достатъчно, защото Panther ще оперира само на пистите, т.н. няма да пътува на дълги разстояние, за да достигне до горящия обек.
Panther поддържа 300 kW бързо зареждане, което му позволява да зареди батерията до 100% за 45 минути. Според компанията повече от 90% от ежедневните задачи на Panther могат да се изпълняват само на електричество. За останалите 10% има дизелов генератор „Energy Backup System“, който осигурява непрекъснато използване на високопроизводителната помпа при спешни случаи.