Защо дизайнерът на Nissan оприличи визията на електромобилите на бонбони

Всичко е заради надпреварата за максимум пробег

Мартин Дешев,
nissan hyper force

, Nissan

Nissan Hyper Force

Е лектрическите автомобили се отличават със своя дизайн, като почти винаги човек може веднага да разпознае една електрическа кола от пръв поглед. Това обаче не се харесва на всички.

Старши вицепрезидентът на дизайна на Nissan Алфонсо Албайса например не е почитател на идеята всички електромобили да изглеждат доста сходно, казва самият той в интервю за The Drive. „Електромобилите изискват определен вид аеродинамика. Рискът на електромобил е, че макар и да имаме празно платно и можем да направим всичко, вятърът ни казва, че всъщност не можем и „носът“ трябва да е на точно определено място“, коментира Албайса.

„Затова на колите, които виждаме днес, „носът“ им се мести нагоре, защото взимаме въздух под него. Това е съзнателно противопоставяне на това, което иска вятъра. Причината е, че основната цел е пробегът. Трябва да направим нещата така, за да можем да достигнем пробег поне 400-500 км… Мисля, че поради това първото поколение електрически коли има тенденцията да прилича на продълговати бонбони – много „гладки“ и изчистени, с високо купе и нисък нос“, допълва той.

Албайса казва, че Nissan вече работи по над дузина електромобили, които няма да следват тази тенденция и ще я разчупят. „Мисля, че хората вече искат нещо друго… Те вече са нетърпеливи и искат нещо ново“, коментира дизайнерът.

Той казва, че очаква да се промени и тенденцията, която от над десетилетие доминира в автомобилната индустрия – колите да са с агресивни черти и много ъгли. Каквото и да е следващото любимо на клиентите, то няма да продължи дълго, смята Албайса. „Скоростта на апатията и отегчаването се увеличава… Модата се променя“, допълва той.

коли автомобили електрически автомобил дизайн Nissan