Е дин от недостатъците на електрическите коли е, че ако останат без заряд някъде по път, не може просто да им се сипят няколко литра гориво от туба, за да продължат до бензиностанцията. Същото важи и ако просто шофьорът забрави да зареди колата, когато паркира сутрин на работа или пък вечер у дома я намери с разредена батерия.
Разбира се, има го и проблемът с острия недостиг на достатъчно зарядни станции. Затова предприемчиви американци вече са започнали различни бизнеси в тази сфера, съобщава Autoblog. Има ръст на нови компании, които предлагат различни решения за „зареждане по поръчка“.
Една от тях е Lightning eMotors. Тя е направила зарядната станция Lightning Mobile, която тежи 4500 кг. и струва 300 000 долара. Станцията е като своеобразен генератор, като съдържа нужното оборудване, за да зареди до 4 автомобила едновременно. Тя е подвижна, на ремарке, като може да се разположи навсякъде.
Подобни решения са подходящи за разполагане на отдалечени пътища, за да могат да се използват за дозареждане. Друго приложение е да се поръчват от фирми, които да зареждат електрички докато са на обекти.
Следващият проект е ZiGGY, дел на EV Safe Charge. Това е робот-зареждач, който има в себе си зарядно. Той обикаля по паркинги в бизнес и търговски центрове, като клиентите могат да го повикат чрез мобилно приложение. При това заявката може да се направи още преди шофьорът да е пристигнал. Тогава ZiGGY ще запази паркомясто и ще чака клиента да пристигне. Компанията казва, че има огромен интерес към идеята ѝ и бърза да направи робота достъпен в целия свят.
SparkCharge пък има още по-компактна идея – Roadie Portable. Тя прилича на кутия за доставка на продукти. Всъщност, има 20kW батерия, като може да се побере в багажника и да осигури 14 часа зареждане, като могат да се добавят и още такива модули. Това е своеобразната „туба с електричество“, която да помогне на дълъг път.
Roadie Portable се радва на интерес от фирмите, които имат обекти на отдалечени места. Чрез него те дозареждат служебните си коли докато работят на обекта и могат след това да се приберат без проблеми.
Дори и организацията ААА (американският еквивалент на СБА) вече има тестова програма в 24 града в САЩ. В нея пикапи с вградени зарядни станции могат да бъдат повикани от закъсали шофьори на електрички да им помогнат да заредят колите си, за да стигнат до нормална зарядна станция.
В момента има множество такива идеи, които са като своеобразен „Див Запад“ в търсене на това, което ще се наложи на пазара и ще е най-предпочитано от клиентите, казва Алан Джен от Института по транспортни проучвания към Университета на Калифорния.