Проучване: колите с ДВГ се шофират много повече от електромобилите

Става въпрос за САЩ, където колите с ДВГ се шофират средно със 7200 км повече от тези с електромотор/и

Пламен Георгиев,
Toyota bZ4X електромобили зарядни станции

, Toyota

Toyota bZ4X

С корошно проучване, проведено в Съединените щати, разкри, че електрическите автомобили въртят по-малък километраж от техните ДВГ-аналози, включително хибриди и plug-in хибриди.

Проучване на университета „Джордж Вашингтон” използва показанията на километража от 12,5 милиона употребявани автомобили и 11,4 милиона употребявани SUV, обявени за продажба между 2016 г. и 2022 г. То установява, че докато повечето конвенционални, хибридни и плъг-ин хибридни модели се шофират се шофират почти идентично като пробег, навъртеният километраж от електромобилите е средно с 4477 мили по-малък (7205 км).

Допуска се, че тази разлика може да се дължи на обичайната практика на собствениците на EV да ги използват като втори автомобил в семейството. Освен това те предполагат, че фактори като безпокойството за пробег и сравнително по-слабо развитата инфраструктура за зареждане, за разлика от добре установената мрежа от бензиностанции в САЩ, допринасят за това явление.

Джон Хелвестън, съавтор на изследването, казва, че средно автомобил с ДВГ изминава годишно 11 642 мили (18 735 км), докато един EV средно се кара 7165 мили (11 530 км). Разликата е по-слабо изразена в SUV сегмента, където средно един конвенционален SUV изминава 12 945 мили (20 832 км), докато електрически SUV минава средно на година 10 587 мили (17 038 км).

Любопитно е, че Tesla се кара средно по 8786 мили (14 139 км) на година в сравнение с 6235 мили (10 034 км) на другите електромобили в Щатите.

„Хората често приемат, че закупуването на EV е добро за околната среда и като цяло е така, но въздействието се увеличава с пробега“, каза Хелвестън. „Нашето проучване показва, че сегашното поколение собственици на електромобили не ги използва толкова, колкото колите на бензин. За максимално въздействие се нуждаем от шофьори с най-голям пробег зад волана на EV, а не от шофьори с малък пробег.“

Изследователят добави, че проучвания като това трябва да се използват от политиците и регулаторите за изготвяне и прилагане на разпоредби за емисиите. Например, последният анализ на EPA предполага, че електромобилите изминават същия брой мили като автомобилите с ICE, но това не е така.

проучване анализи електромобили пробег пробег с електромобил