Xiaomi се прицелва в Европа и в топ 5 на световните автомобилни производители

Компанията има много амбициозни цели за бъдещето си

Мартин Дешев,
Xiaomi XU7 Ultra

, Xiaomi

Xiaomi XU7 Ultra

Xiaomi е име, което мнозина свързват със смартфони и ИТ устройства, но в Китай то вече е се среща и върху автомобили. И плановете на компанията са постепенно коли с нейния бранд да са по пътищата на държави по целия свят, включително и в Европа.

Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джън разказа по време на разговор с журналисти за част от намеренията на китайските гигант. Най-мащабната цел на Xiaomi е да влезе в топ 5 на най-големите автомобилни производители в целия свят, съобщава Electrek.

И компанията е готова да положи много усилия, за да я постигне. Това включва и да бъде на загуба от автомобилния си бизнес в началото, за да може по-бързо да разгърне както гамата от модели, така и наличните пазари.

Разбира се, приоритет в началото ще е Китай. „Мислим за глобалната ни експанзия, но сега първо искаме да отговорим напълно на търсенето от клиентите в Китай“, казва и Алън Лам в интервю за Bloomberg TV.

Лам споделя, че основният приоритет на Xiaomi при автомобилите е „растеж дори и да е за сметка на печалбата“. „Вярваме, че с увеличаването на мащабите ще дойде и печалбата. Сега имаме само един продукт и сме далеч от печалба. Трябва да продължим да инвестираме в този бизнес“, допълва Лам.

Според официалния финансов доклад на Xiaomi за втората четвърт на годината, дивизията за автомобили е записала загуба от 252 млн. долара, като е доставила 27 307 автомобила SU7 в Китай. Компанията прогнозира, че през втората половина на годината ще достигне 120 000 произведени коли общо за 2024, тъй като вече е завършила разширението на поточните линии и има по-голям капацитет.

Паралелно с това работи и по нови модели. През юли тя Xiaomi представи SU7 Ultra. Това е спортна версия на SU7, която ще влезе в производство през първото тримесечие на 2025 г, казва Джън, цитиран от autoevolution.

Колата е позиционирана като директен конкурент на топ версиите на Porsche Taycan и Tesla Model S. Xiaomi иска с нея да подобри рекорда на „Нордшлайфе“ за най-бърз 4-врат електрически автомобил.

SU7 Ultra е толкова мощна, че компанията ще я продава в „режим за начинаещи“. Когато си я купи и подкара, новият ѝ собственик ще се наслаждава само на част от максималните ѝ възможности. След като поживее малко с колата и посвикне, ще може да премине изпит, на който тя ще го подложи. Едва след успешното му полагане, ще се отключи пълната мощ на автомобила.

А тя е 1548 к.с. от три електромотора. Пробегът от място до 100 км/ч е 1,97 сек, а максималната скорост е „над 350 км/ч“. Колко точно все още не е ясно, но по време на тестовете на „Нюрбургринг“ колата вече е достигнала тази цел и по всичко личи, че има потенциал за още.

И макар Su7 и Su7 Ultra първо да са само за китайския пазар, двете коли постепенно ще навлязат и в други страни и региони. Европа е един от тях, като според някои слухове дори ще е първият международен регион в експанзията на компанията. Те се базират на факта, че Su7 беше щателно рекламиран по време на Олимпийските игри в Париж.

Разбира се, това събитие беше гледано по целия свят, така че е напълно логично да бъде интересно за компания, която има амбиции за глобална експанзия. Засега Xiaomi не коментира конкретни срокове, но изглежда, че планира да действа със стабилно темпо.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Xiaomi Xiaomi SU7 Xiaomi XU7 Ultra