Xiaomi е име, което мнозина свързват със смартфони и ИТ устройства, но в Китай то вече е се среща и върху автомобили. И плановете на компанията са постепенно коли с нейния бранд да са по пътищата на държави по целия свят, включително и в Европа.
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джън разказа по време на разговор с журналисти за част от намеренията на китайските гигант. Най-мащабната цел на Xiaomi е да влезе в топ 5 на най-големите автомобилни производители в целия свят, съобщава Electrek.
И компанията е готова да положи много усилия, за да я постигне. Това включва и да бъде на загуба от автомобилния си бизнес в началото, за да може по-бързо да разгърне както гамата от модели, така и наличните пазари.
Разбира се, приоритет в началото ще е Китай. „Мислим за глобалната ни експанзия, но сега първо искаме да отговорим напълно на търсенето от клиентите в Китай“, казва и Алън Лам в интервю за Bloomberg TV.
Лам споделя, че основният приоритет на Xiaomi при автомобилите е „растеж дори и да е за сметка на печалбата“. „Вярваме, че с увеличаването на мащабите ще дойде и печалбата. Сега имаме само един продукт и сме далеч от печалба. Трябва да продължим да инвестираме в този бизнес“, допълва Лам.
Според официалния финансов доклад на Xiaomi за втората четвърт на годината, дивизията за автомобили е записала загуба от 252 млн. долара, като е доставила 27 307 автомобила SU7 в Китай. Компанията прогнозира, че през втората половина на годината ще достигне 120 000 произведени коли общо за 2024, тъй като вече е завършила разширението на поточните линии и има по-голям капацитет.
Паралелно с това работи и по нови модели. През юли тя Xiaomi представи SU7 Ultra. Това е спортна версия на SU7, която ще влезе в производство през първото тримесечие на 2025 г, казва Джън, цитиран от autoevolution.
Колата е позиционирана като директен конкурент на топ версиите на Porsche Taycan и Tesla Model S. Xiaomi иска с нея да подобри рекорда на „Нордшлайфе“ за най-бърз 4-врат електрически автомобил.
SU7 Ultra е толкова мощна, че компанията ще я продава в „режим за начинаещи“. Когато си я купи и подкара, новият ѝ собственик ще се наслаждава само на част от максималните ѝ възможности. След като поживее малко с колата и посвикне, ще може да премине изпит, на който тя ще го подложи. Едва след успешното му полагане, ще се отключи пълната мощ на автомобила.
А тя е 1548 к.с. от три електромотора. Пробегът от място до 100 км/ч е 1,97 сек, а максималната скорост е „над 350 км/ч“. Колко точно все още не е ясно, но по време на тестовете на „Нюрбургринг“ колата вече е достигнала тази цел и по всичко личи, че има потенциал за още.
И макар Su7 и Su7 Ultra първо да са само за китайския пазар, двете коли постепенно ще навлязат и в други страни и региони. Европа е един от тях, като според някои слухове дори ще е първият международен регион в експанзията на компанията. Те се базират на факта, че Su7 беше щателно рекламиран по време на Олимпийските игри в Париж.
Разбира се, това събитие беше гледано по целия свят, така че е напълно логично да бъде интересно за компания, която има амбиции за глобална експанзия. Засега Xiaomi не коментира конкретни срокове, но изглежда, че планира да действа със стабилно темпо.