Xiaomi се радва на хит с продажбите на своя първи автомобил SU7. За минути бяха продадени близо 1000 000 броя за първите 24 часа. Интересът е огромен, а колата, чиято цена в САЩ започва от 29 900 долара, предлага 295 к.с. и 700 км пробег.
Разбира се, изобилства и от множество технологии, както може да се очаква от Xiaomi. Този успех доведе до дълъг списък с чакащи, особено за топ модела SU7 Max. Той е с 663 к.с. и 800 км. пробег. За него ще се чака около 7 месеца и половина, съобщава CarScoops.
В интернет се появиха клипове на различни инциденти с бройки на колата. Въпреки това компанията не се притеснява.
Тя върви уверено към своята цел да стане един от водещите производители на електрически автомобили. Вече разполага с множество патенти в сферата и постигна това, което Apple не успя – направи автомобил, който вече продава.
За да постигне целта си, Xiaomi трябва да се пребори и с Tesla, съобщава autoevolution. И Xiaomi разполага с всичко необходимо, за да се справи. Компанията има нужните финансови ресурси и служители. Разполага и с огромен пазар, опит, технологии и възможности.
Тя бързо ще натрупа нужния опит, лесно може да създава партньорства с доставчици и други производители. Все неща, които ще са от значение, за да постигне целта си. А и освен това може да си позволи да предложи много по-ниски цени.
Ако всичко това звучи познато, то е близо до рецептата на BYD. А BYD вече е един от лидерите по продажби на електрически автомобили. За разлика от BYD, Xiaomi тръгна много амбициозно, като SU7 се прицели срещу Porsche Taycan, един от най-добрите електрически автомобили. Разликата в цените е значителна, както и във възможностите.
Въпреки това амбицията е повече от видима. Xiaomi иска да бъде фактор на пазара и ще положи всички нужни усилия, време и средства, за да сбъдне целта си. Това не е поредният стартъп с големи амбиции и малко възможности да ги реализира. Xiaomi има дългосрочна цел и желание да я преследва.