Volkswagen ще инвестира около 15 млрд. евро в електрическа мобилност в Китай до 2024 г. В това начинание участие ще вземат и трите партньора на родна почва в лицето на SAIC, FAW и JAC. Тази инвестиция е в допълнение на 33-те милиарда, които германската марка ще вложи за развитие на електрическата си мобилност в световен план.
Целта на инвестицията е производството на 15 електрически и плъг-ин хибридни модела в Китай до 2025 г., като съотношението трябва да е 35% чисти електрически и 65% плът-ин хибридни модела.
ID.3: електрическото бъдеще на Volkswagen дебютира в България
Няколко стратегически решения подкрепят този инвестиционен проект. Първото бе обявено по-рано тази година. То е свързано с желанието на Volkswagen да увеличи дела си в съвместното предприятие с JAC до 75%. Германците очакват да увеличат портфолиото си с 5 електромобила до 2025 г., да построят завод за електромобили, както и развоен център в Хефей.
Тази годи Volkswagen Group China придоби 26% от производителя на батерии Gotion. Произведените в Китай електромобили и плъг-ин хибриди ще се оборудват с батерии от китайската CATL. Втори доставчик ще е A123. Volkswagen очаква, че до 2025 г. ще се нуждае от 150 GWh годишно за моделите си в Поднебесната империя.
По-рано тази година Volkswagen, заедно с FAW, JAC и Star Charge, стартира инициативата CAMS, чиято цел е развиване на мрежата от обществени зарядни станции.
VW планира да продава по 500 000 броя годишно от електрическия ID.4
И не на последно място идва новината, че Audi ще подпише споразумение с FAW за съвместно производство на електрифицирани автомобили, които да са базирани на платформата РРЕ и произвеждани в нов завод.
В същото време Reuters съобщава, че SAIC Motor, най-големият автомобилен производител в Китай, планира да има почти 100 електрически, плъг-ин хибридни и водородни модела до 2025 г. От тях над 20 ще са плъг-ин хибриди, а 10 ще са на модели с горивни клетки (водород). Почти 60 от общия брой 100 ще са от собствените марки на SAIC, останалите ще дойдат от партньорите Volkswagen и General Motors.
Наскоро китайският президент Си Дзинпин обяви, че ще постигне пик на емисиите СО2 до 2030 г., а преди 2060 г. трябва да постигне СО2 неутралитет.
Greenpeace: добитъкът замърсява повече от автомобилите