П рез 2022 г. Лука ди Мео дръпна покривалото от една страхотна концепция (5 Turbo 3E) по време на автоизложението в Париж. Видях това от първия ред и останах поразен от вида на този автомобил. Още тогава босът на Renault даде обещание, което сега изпълнява: Renault ще произведе тази кола за пътя! И от това, което виждам на снимките, този автомобил ще е велик!
А новината за появата на този модел стана по доста нетрадиционен начин. Компанията пусна документалната поредица Anatomy of a Comeback, която разказва за трудните последни години от историята на Renault, която в началото на това десетилетие е на прага за колапса, но планът Renaulution изведе Режията от тъмната дупка и в момента тя се радва на доста добри финансови параметри.
Изненадата се крие в четвъртия, последен епизод от тази документална поредица, в самия край на който става ясно, че ще видим серийно изпълнение на този електрически Renault 5 Turbo 3E. Той ще бъде базиран на специална платформа и ще използва технология за задвижване на колелата от следващо поколение. Автомобилът ще бъде направен в ограничен тираж, като целта му е да демонстрира способностите на Renault в електрическото задвижване, както и да възпламени страстта на феновете на легендарния Turbo и да ги закара в шоурумовета на марката, за да си купят новия Renault 5 (или нещо друго).
Новият модел ще има повече от три пъти мощността на оригинала, който излезе от производство през 1984 г., и ще го превърне в най-мощния сериен автомобил в историята на Renault. Концепцията от 2022 г. имаше 374 к.с., докато този автомобил е с над 500 к.с. Те ще идват от два електромотора, монтирани в задните две колела. Те неутрализират нуждата от монтиране на електронен диференциал. Към момента знаем само, че моделът ще ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди.
Електрическият хотхеч ще има карбоново-композитно купе. Пропорциите не са известни, но определено новият модел е различен като параметри от Renault 5. Междуосието е видимо по-голямо, което подсказва, че платформата ще е поръчково. Двуместният концепт от преди две години използва тръбно шаси с ролкейдж отзад. Дали такъв ще има и тук не става ясно, но от първите разпространени снимки става пределно ясно, че аеродинамичната ефективност и охлаждане са от първостепенно значение. За това говорят огромният заден спойлер и дифузьор, разширени калници и странични въздухозаборници.
Една от ключовите характеристики на концептуалната версия бяха нейните три режима за дрифт. Концептът също така разчита на ръчна спирачка, която е особено важна за въртенето на „донъти“ и дрифт. Чакаме новата година, за да разберем повече за тази кола, която просто ще възпламени съзнанието на всеки автомобилен ентусиаст.