Toyota може да преосмисли електрическата си стратегия

Японците изостават драстично на фронта на електрическата мобилност, което може да ги накара да променят стратегията си в тази посока

Пламен Георгиев,
Toyota bZ4X електромобили зарядни станции

, Toyota

Toyota bZ4X

Toyota обмисля нов голям план, за да промени хода на своята EV стратегия. Компанията е преустановила работа по някои електрически проекти, за да разработи по-добра и евтина електрическа платформа.

Източници на Reuters съобщават, че екип в Toyota е натоварен със задачата да изградят нова стратегия за подобряване на съществуващата платформа e-TNGA EV или да предложат нова, по-добра алтернатива в началото на следващата година.

Макар все още да липсва информация по темата, това би могло да означава преждевременно пенсиониране на платформата e-TNGA, създадена със старото мислене на Toyota. Проектирана да върви успоредно с автомобилите с ДВГ на марката, напълно нова платформа би могла да намали разходите.

Представен през 2019 г., bZ4X бе първият модел на модулната платформа e-TNGA, но той се появи във времена, когато Toyota предполагаше, че ще трябва да продава по около 3,5 млн. електромобила годишно до 2030 г.

Това би се равнявало на около 1/3 от сегашния производствен капацитет, но продажбите на електромобилите нараснаха по-бързо от очакваното, като вече производителите изчисляват, че на тях ще се падат половината от продажбите им до края на десетилетието.

Създавайки нова платформа, Toyota може да последва пътя на Volkswagen, Mercedes, GM и други. Но това може да отнеме до пет години, което означава, че по-добрата опция е да се оптимизира съществуващата архитектура e-TNGA с нова технология.

Toyota ще работи на ниво доставчици, за да намали разходите си, като компанията търси и начини да подобри топлинния мениджмънт на батерията, за да направи батериите по-малки и да намали разходите си.

Според документи, с които Reuters се е запознала, на пауза са поставени работата по Toyota Compact Cruiser и електрическата версияна Crown, както и по някои други електрически модели от 30-те, които бяха обявени миналият декември.

Знаем, че Toyota упорства най-упорито по темата електрическа мобилност. Нещо повече, след като лансира bZ4X на пазара, той бе споходен от странен дефект, който доведе до изтеглянето му от пазара и 4-месечно забавяне. Това бе сериозен удар по имиджа на Toyota, който новите клиенти на електрически автомобили трудно ще преглътнат.

Toyota Тойота електромобили