И ма дебат доколко стряскащите динамични характеристики на електрическите автомобили са пропорционални на чувството и емоцията, които дават тези с ДВГ.
Не е само до звука от мотора и ауспуха. Мнозина казват, че бързината по права линия, съответно ускорението, както и максималната скорост, не означават “пърформанс”. В това понятие има много повече като характеристики на един автомобил.
И все пак така или иначе отиваме към ерата на електромобилите, така няма как да избягаме от разговора за тяхната максимална мощност, тегло, ускорение и т.н. Докато има коли, независимо какво и как ги задвижва, че има и приказка за динамика.
Главозамайващата максимална мощност на спортните (и не само) електромобили идва от големи батерии със съвременна химия и най-често цели четири електромотора.
Много мощ се стоварва още от първото завъртане, а понякога тези машини излизат по-бързи от първоначално обявеното. Така спринт до 100 км/ч за две и по-малко секунди вече е нищо работа.
Производителите казват, че тези луди мощности не са само за права линия, защото колкото по-голям е моторът, толкова по-голяма енергия може да върне към батерията по време на регенеративно спиране. Така че това не само са едни от най-бързите автомобили на планетата, но в много отношения са и най-ефективните.
Британската медия Autocar прави топ 10 на най-мощните електрически автомобили в серийно производство, като “серия” за някои от тях е условно понятие. Други предстои да започнат да се доставят, но идеята е, че производството вече е стартирало.
Едно е сигурно - тази класация няма да остане дълго в този вид.
Челната десетка
1. Lotus Evija - 2039 к.с.
2. Aspark Owl - 2012 к.с.
3. Rimac Nevera - 1913 к.с.
Rimac Nevera
4. Pininfarina Battista - 1902 к.с.
Pininfarina Battista
5. Lucid Air - 1111 к.с.
6. Tesla Model S Plaid - 1020 к.с.
Tesla Model X - 1020 к.с.
7. Maserati Granturismo Folgore - 761 к.с.
Maserati GranTurismo Folgore
Porsche Taycan Turbo S - 761 к.с.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ - 761 к.с.