Студенти създадоха кола, която използва СО2, за да се движи

Тя също така разполага със слънчеви панели, зареждащи дома ви, когато е необходимо

,
Zem

, Bart van Overbeeke/TU

Zem

Е кип студенти от Технологичния университет в Айндховен, Нидерландия създаде електрическа кола, която улавя въглеродните частици, като по този начин се движи. Тя също така има соларни панели и почти цялата е направена от рециклиращи се материали.

Нарича се Zem и явно ще служи като демонстрация, подвижна лаборатория или просто пример за големите възможности, които крие изоставянето на технологията с двигател с вътрешно горене.

Как работи Zem?

Въздухът влиза в колата през отвори на решетката, разположена под фаровете. Филтър разделя и съхранява въглеродния диоксид, докато возилото се задвижва. “Чистият” въздух излиза от колата през предните колела.

Когато филтърът събере около 30 g СО2, той може да бъде сменен, докато колата се зарежда.

Bart van Overbeeke/TU

Концепцията също така има слънчеви панели на покрива и предния капак, което му позволява да се използва като външна батерия за електрифициране на къща.

Ние почистваме въздуха по време на шофиране и се стремим да станем напълно CO2 неутрални, коментира мениджърът на екипа Луиз де Лаат пред официалния сайт на университета. - Вече знаем, че можем да увеличим капацитета на филтъра през следващите години. Улавянето на CO2 е предпоставка за компенсиране на емисиите по време на производството и рециклирането.“

В момента филтърът на Zem достига пълния си капацитет след около 320 км, когато е събрал около 30 грама въглероден диоксид.

Bart van Overbeeke/TU

Филтрите могат да бъдат почистени или сменени, а уловеният въглероден диоксид да се премахне, докато електрическата кола се зарежда.

Въпреки че не е ясно какво ще се случи с газа, след като бъде събран от филтъра, предишни проекти са използвали CO2 за производство на строителни материали и сода за хляб или са го съхранявали под земята.

Екипът твърди, че до два килограма въглероден диоксид могат да бъдат премахнати на всеки около 20 000 км, които автомобилът изминава годишно, използвайки неговата „технология за директно улавяне на въздуха“.

Ако технологията бъде въведена в милионите автомобили по пътищата, тя би имала потенциала да допринесе реално за намаляване на парниковите газове, казват от учебното заведение.

Бъдещите инженери, които преди това са създали автомобили, направени от рециклирани пластмасови отпадъци, са проектирали колата така, че възможно най-голяма част от нея да може да бъде рециклирана, когато достигне края на живота си.

Интериорът е от устойчиви материали като кожа от ананас и рециклирана пластмаса, а прозорците са от поликарбонат.

Друга предстояща технология, която се внедрява в Zem, е двупосочното зареждане”, казва говорител на университета, макар че това се е ново, някои коли вече се използват за токива цели. - Технологията позволява на автомобилите да доставят енергия на къщите, когато в този момент не се генерира възобновяема. В тези случаи Zem е нещо като външна батерия към къщата ви, която й осигурява зелена енергия, когато е необходимо.”
TU Eindhoven

соларни панели концепция Нидерландия Технологичен университет на Айндховен въглеродни емисии въглероден диоксид